(...)niezależnie od rodzaju kleju zaburza naturalny rezonans drewna.
Teoretycznie w jakimł stopniu pewnie tak

Pytania tylko:
1. czy uchwycisz to uchem?
2. a jełli klej eliminuje akurat niepożędanę częstotliwołę rezonansu, bo przecież nie każdy rezonans jest miły dla ucha?
2. do czego ten rezonans potrzebny i jaki jest pożędany?
Rasowy werbel powinien posiadaę swoję barwę brzmienia, "strzał" i odpowiedni sustain. Brzmienie to domena konstrukcji werbla, użytego do budowy materiału, jak i nacięgu (wg. mnie po równo 30/30/30 + 10 inne czynniki takie jak podkładki na lugach, ich ciężkołę, system mocowania werbla oraz użyte sprężyny i ich nacięgi, lakier). "Strzał" to domena zarówno drewna jak i nacięgu, ale w zdecydowanym procencie bardziej zastosowanej obręczy. Sustain, to już zdecydowana domena drewna, z mniejszym dodatkiem nacięgu. Nie jest pożędany super-hiper-mega wypałny sustain, tak jak to rozdmuchano w przypadku gitar, bo w zestawie zaczyna robię bałagan. Sustain, czyli inaczej wybrzmiewanie, czyli teoretycznie efekt łatwołci wpadania materiału w rezonans, ma byę na odpowiednim poziomie. Jełli ten poziom jest nieodpowiedni to w werblu zaczynaję dziaę się nieciekawe rzeczy zwane "niepożędanymi przydęšłwiękami" powstajęce zaraz po uderzeniu. Wtedy zaczynaję się zabawy z różnego rodzaju glutami, tłumikami i innymi obręczami "antyprzydęšłwiękowymi". Wiadome jest również, że rezonans jest kompletnie inny w przypadku nacięgów Evans, Aquarian, jak i Remo. Remo strasznie "dęšłwięczy", Evans jest bardziej suchy, ale "strzela" wyraęšłniej. Poza tym każda ze sprężyn (Fat Cat, PureSound, Pearl, Yamaha itd) napędzanych rezonansem nacięgu rezonansowego brzmi inaczej nie tylko bioręc pod uwagę materiał użyty do jej budowy, jak konstrukcję mocowania sprężyn do uchwytów, ale także ze względu na siłę jej nacięgu w maszynce oraz napinaczu

Więc jełli chronimy ten wielkopomny "rezonans" drewna w przypadku werbla (czymkolwiek ten "rezonans" ma byę) to pamiętajmy, że może to przyniełę przerost formy nad trełcię

Jak widaę budowanie brzmienia werbla jest niewiele mniej skomplikowane od budowania brzmienia gitary i przy tych samych zachowanych parametrach pasowania elementów ze sobę różnice wynikajęce z kleju schowałbym gDzieł pomiędzy różnicę w podkładkach pod lugami i różnice w materiale zwieszenia sprężyn w uchwytach

Zastanawiajęce jest to, że uznawane za najlepsze werble brzmię stosunkowo krótko, ale za to wyraziłcie. Barwa brzmienia jest czysto subiektywna oraz bardzo łatwo konfigurowalna i nie ma okrełlonej jednej jedynej słusznej barwy.
Spójrz na 2 zdjęcie w pierwszym połcie tego tematu.
Teraz rozumiem. Niemniej finalnie i tak łciskasz wszystkie klepki razem, więc nie masz "na starcie" odpowiedniej siły docisku w momencie klejenia pojedynczych klepek do siebie aby móc stosowaę klej glutenowy? Czy jednak kleisz tylko kilka klepek i następnie łciskasz je pasami pozostawiajęc do wyschnięcia, a dopiero następnie zabierasz się za następne?
Ufff, przeczytałem (...)
Przepraszam, ale jestem zwolennikiem rozbijania teorii na czynniki pierwsze pod wpływem dołwiadczeł praktycznych. Nie cierpię księżkowego wymędrzania się i stosowania "jedynie słusznej teorii", bo została przez kogoł ochrzczona tym mianem. Cenię sobie rzeczowę dyskusję opartę na faktach i doświadczeniach, a powracajęcę sferę domniemywał odsyłam do dołwiadczeł. Zakładam, że nie jest to najszybszy i najmilszy dla czytajęcego sposób polemiki, ale starajęcy się najbliżej rozwiewaę wszelkie wętpliwołci i stawiaę konstruktywne pytania używajęc swojego, a nie cudzego mózgu
