Świerk i jodła z polskich gór - szukam adresu sprzedawcy

Linki internetowe , adresy lutników itd...

Moderator: Jan

Awatar użytkownika
palisander
Posty: 1003
Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: palisander » 2012-01-20, 07:21

Palisandrowe podstrunnice w klasykach grają czasem lepiej niż heban. Masz tyle drewien pod ręką że głowa puchnie i piszesz , że nie wiesz z czego zrobić tył i boczki...? Jeśli mogę coś podpowiedzieć to Ziricote pięknie wygląda na klasyku i nie jest wcale gorsze od palisandru...
podstawa to dokładność
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2012-01-20, 07:31

W warsztacie mam gotowe do uzytku Tauari , klon , jatoba , rozne mahonie , peroba i kilka innych troche dziwnych , Palisander na podstrunnice by sie znalazl ale na boczki i tyl juz nie.
Sprobuje moze na poczatek mahon. Po inne drewno trzeba by pojechac do Santo Domingo... Co sadzisz o mahoniu ?
Awatar użytkownika
palisander
Posty: 1003
Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: palisander » 2012-01-20, 07:39

Mohoń spokojnie może być. Z płytą cedrową zagra bardzo ładnie. Z czego planujesz wykonać gryf i jakiej konstrukcji...?
podstawa to dokładność
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2012-01-20, 07:52

To wyszlo troche spontanicznie , przez te Wasze zdjecia instrumentow klasycznych przychodzi ochota wydlubac cos takiego. Juz kiedys podchodzilem do klasyka wg Torresa (siedem belek w abanico) mam plyte wierzchnia ale brak czasu zabil projekt. Na gryf mam lekki mahon (cedrela) i zastanawiam czy z jednego kawalka czy pokombinowac z przeklejaniem .
Awatar użytkownika
palisander
Posty: 1003
Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: palisander » 2012-01-20, 07:57

Można zrobić Zenku jedną wklejkę w osi gryfu. Potem doklej do wysokości 10 cm. jeden klocek z którego wykonasz stopę i piętę. Nacięcia pod boczki zabijane dopasowanymi klinami. Na boczki i podłogę można też zastosować Cocobolo. Jeśli masz dostęp do tego drewna...
podstawa to dokładność
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2012-01-20, 08:04

Czy slyszales o stosowaniu jatoby na podstrunnice ?
Awatar użytkownika
palisander
Posty: 1003
Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: palisander » 2012-01-20, 08:13

W Polsce nie słyszałem żeby ktoś do instrumentu klasycznego dawał Jatobę na podstrunnicę. To odmiana czereśni jeśli się nie mylę.... Bardzo twarde i stabilne podobno i doskonałe na podlogi. Lepiej chyba nie kombinować... Ja wychodzę z założenia, że jak już się staje do budowy klasyka trzeba robić tak żeby to zagrało. Co do boczków i podłogi można wybierać w drewnach bo to ma mniej wpływu na brzmienie. Natomiast jeśli chodzi o podstrunnice używam tylko trzech drewien. Heban, Palisander, Wenge.
podstawa to dokładność
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2012-01-20, 08:26

Bardzo mi sie podoba oszczedny model , bez specjalnych ozdobek, mam zdjecie Weissbergera , Jacoba , Rozeta ograniczona do jednego cienkiego paska.
Zdecyduje sie na cedr , mahon i palisander na podstrunnicy. i trzeba bedzie chyba przeniesc rozmowe w dzial gitarowy ...
Awatar użytkownika
palisander
Posty: 1003
Rejestracja: 2009-04-17, 12:55
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: palisander » 2012-01-20, 08:36

No to znikamy stąd... załóż nowy temat albo podepnij pod istniejący.
podstawa to dokładność
ODPOWIEDZ