Moja Basia

Tu można przejrzeć stare tematy.

Moderator: poco

Tyrciusz
Posty: 132
Rejestracja: 2009-05-31, 20:33

Post autor: Tyrciusz » 2009-11-02, 22:44

owszem masz racje forum to wymiana zdań poglądów i perspektyw. ale żeby można coś było oceniać i krytykować bądź pochwalać trzeba coś wnieść na forum :) poza tym forum służy jeszcze w celach informacyjnych i pomocy drogiej osobie .
Awatar użytkownika
J
Posty: 25
Rejestracja: 2009-07-12, 17:01
Kontakt:

Post autor: J » 2009-11-02, 22:45

Może i to forum nie tętni życiem jak inne fora traktujące o wszystkim i o niczym, ale dla mnie kompletnego laika w dziedzinie lutnictwa jest skarbnicą wiedzy.

Dyskusje są jak najbardziej wskazane, ale kłótnie już nie koniecznie.

A co do usuwania postów, jeżeli nie są na temat to jak najbardziej powinny trafić do kosza, z resztą ostatnie kilka postów z moim włącznie powinny być chyba wydzielone i trafić do off-topu, to taka moja dygresja :D

P.S.
A i tak jestem od was starszy :twisted:
kkazikk
Posty: 30
Rejestracja: 2009-10-06, 20:44

Post autor: kkazikk » 2009-11-02, 22:58

A według mnie powinny bezwzględnie zostać. Takie wyrażanie opinii może komuś posłużyć, choćby w kierowaniu się gustami. a swoja drogą nie mylmy dyskusji z kłótnią, jeżeli ktoś to za taką uważa. Chciałem tu też powiedzieć, że bardzo dziękuję tym wszystkim mistrzom którzy w sposób wręcz nie wypowiedziany przybliżyli mi sekrety sztuki lutniczej.
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2009-11-03, 00:01

Jeszcze w kwestii formalnej... Ocena (o ile to mozna ocena nazwac) typu :
Mi sie nie podoba , nie wnosi wiele .Nie rozmawiamy tu o gustach tylko o sprawach konstrukcyjnych. Patrzac na wioslo Jazzgotta widze bass sklejony z wielu kawalkow roznych drewien , co juz stawia budowniczemu stopien bdb za odwage i probe podejscia do nielatwego problemu laczenia drewna , do tego konstrukcja ntb... Rzecz staje sie wiec o nastepny poziom trudniejsza , a szacunek dla konstruktora rosnie. O ile wiem nie jest to 50-te wioslo strugane przez niego , wiec stosowanie tego samego kryterium oceny dla tego instrumentu jak dla Alembica mija sie z celem. Kazdy z nas , naturalnie chce sklecic cos co bedzie naprawde dobre ale "gaszenie" wystawianego w temacie "Galeria" basu tekstem jak wyzej , nie przynosi nikomu pozytku i nie wnosi niczego konstruktywnego. Mozna np. napisac w stylu :
Uklad przetwornikow taki jak w przedstawianym wiosle mi nie odpowiada , gryfowy palec jest za bardzo przesuniety w kierunku szyjki... Lub , mostek taki jak zastosowal Jazzgott nie wydaje mi sie dobry bo nie ma mozliwosci ustawienia dokladnej menzury dla kazdej struny z osobna.
Trzeba jednak brac pod uwage preferencje budowniczego , ktory byc moze zastosowal nietypowy uklad pickow bo interesuje go wlasnie nietypowe brzmienie , mostek zas jest taki a nie inny bo sound drewnianej konstrukcji jest tym czego szuka.
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: intaro » 2009-11-03, 10:04

... no tak nasz niezastąpiony tyrciusz znowu trysnął swą elokwencją... nie będę jednak odnosił się do jego słów, bo uważam że nie warto (czego też dowód miałem w mailach, które do mnie pisał). Poza tym on ma chyba swoją definicje forum, jako jego moderator...

Zenku, ktoś pisze "podoba mi sie lub nie" i takie są posty... bo może tyrciusz pousuwał te, które mu się nie podobały, z istotnymi informacjami tak jak to było w moim przypadku. Pogadaj z nim to może forum bedzie lepiej wyglądać...

a ty o najmądrzejszy tyrciuszu może pokażesz jakieś swoje dzieło, bo w każdym temacie tej galerii jest pełno twoich wywdów a jeszcze nic nie pokazałeś...

sory za lekką złośliwość, której wcale nie kryje ale szlag mnie trafia na takie coś... jak chcecie to możecie mnie za to zbanować.

pozdrawiam użytkowników
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: intaro » 2009-11-03, 10:25

... o proszę chciałem napisać posta pod tym co napisał tyrciusz a się okazuje że już na następnej stronie jestem... co to znaczy? czyż nie to, że jak się troche emocji i kontrowersji pojawi a może nawet, jak niektórzy twierdzą kłótni to forum zaczyna żyć?!!! Tak powinno być chyba, jest fajnie i nie nudno, jasne może i niekiedy w tym przypadku nie na temat, ale myślę że do tego nasza społeczność forumowa musi się dotrzeć jeszcze...

a teraz na temat, choć niestety mogę tą "basie" rozpatrywąć tylko pod względem tego jak ją ja widzę. Otóż jestem z zawodu stolarzem, z wykształcenia technologiem drewna i wiem co nieco o tym. Klejenie drewna Zenku nie jest jakimś wielkim wyzwaniem, wierz mi. No może dla kogoś kto tego nigdy nie robił to tak ale z tego co widać na zdjęciach tego basu, drewno jest poklejone w miare dobrze więc musiał to robić fachowieć - nie wiem czy kolega autor tej gitary sam to robił czy jakiś stolarz mu to zrobił. W każdym razi z technicznego i technologicznego punktu widzenia to żaden wyczyn pokleić drewno. Co do pomysłu poklejenia drewna to znowu...gust, o którym się nie dyskutuje... mi wizualnie to się nibardzo podoba. Wielki za to szacunek dla wykonawcy tego basu za konstrukcję ntb, wiem że nie jest prosto z tym tematem, bo już to przerabiałem. Podsumowując - z mojej strony nic nadzwyczajnego w tej gitarze nie widzę i tyle. może nadzwyczjnie jest jej posłuchać i o to w sumie powinno najbardziej chodzić, chociaż nie wiem jaki może być efekt brzmieniowy po połączeniu tylu gatunków drewna i to w tak wąskich elementach. Jednakże uważam iż kolega Jazzgot odniósł duży sukces na tym forum, ponieważ chyba jego gitarka spowodowała dyskusje i ożywiła forum...
gratuluje :-)
Tyrciusz
Posty: 132
Rejestracja: 2009-05-31, 20:33

Post autor: Tyrciusz » 2009-11-03, 11:41

drogi intaro :) właśnie pokazałeś swój największy zapała n forum :) gdybyś przeglądał forum to znalazł byś moja prace która jest prawie gotowa i pokazuje poszczególne elementy mojej pracy. fakt udzielam się w każdym temacie bo chce przekazać trochę wiedzy ty natomiast nie robisz w tym kierunku nic prosząc tylko o opinie na temat twojej pracy. widzisz jak ktoś cie zapytał na temat wykonywania ilustracji na korpusie za pomocą forniru odpowiedziałeś ze to sztuka i bardzo trudna(lutnictwo tez nie jest łatwe a jednak są osoby które się tym interesują i które konstruują.ja nie będę się reklamował i nie będę w każdym temacie pisał ,, zobaczcie mój instrument,, sorry ale jak ktoś będzie się interesował akustycznym brzmieniem to tam zaglądnie jeśli nie to nie. dlatego chodzi mi o czystość na forum. jak to Zenek napisał piszemy tu o konstrukcjach i technice nie tylko o opiniach. Choć galerie można na to przeznaczyć :)
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: intaro » 2009-11-03, 12:54

żal mi cie tyrciusz, już nie wypowiadaj się lepiej w odpowiedziach na moje posty, ja cie znam mądralo z innej strony (w prywatnych mailach pokazałeś coś za jeden), daj se spokój. co do intarsji to na prośbę Zenka opisałem wszystko co można. Poprostu nie da się wiecej pisać, trzeba spróbować. Ja jestem praktykiem a nie teoretykiem tak jak ty. Nie udzielam się we wszystkich tematach, tylko w takich na jakich się znam. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. proszę cię rób swoje, ja będę robił swoje i nie wchodźmy sobie w drogę, tym bardziej że nasze drogi zdecydowanie się różnią! a jeżeli ktoś będzie chciał jakiejś mojej porady to znajdzie droge do mnie, nie musze się wywnętrzniać wszędzie gdzie ktoś zapoda temat, tak jak ty... zastanów się nad tym i nie zaśmiecaj już tego tmatu, panie "moderatorze"...

przepraszam wszystkich użytkowników za te smęty ale kolega tyrciusz wyraźnie ma jakiś kompleks lub problem ze sobą :-)
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2009-11-03, 14:24

intaro pisze: Klejenie drewna Zenku nie jest jakimś wielkim wyzwaniem, wierz mi. No może dla kogoś kto tego nigdy nie robił to tak ale z tego co widać na zdjęciach tego basu, drewno jest poklejone w miare dobrze więc musiał to robić fachowieć
No to nie za bardzo o to idzie ... Samo klejenie jako czynnosc wymaga starannosci i dobrych narzedzi. Mi chodzilo bardziej o takaprobe dobrania drewna aby uzyskac efekt brzmieniowy o jaki chodzilo. Nawet jezeli za pierwszym razem nie wyjdzie zbiera sie cenne doswiadczenie.
Awatar użytkownika
tetigon
Posty: 80
Rejestracja: 2009-08-04, 18:01
Lokalizacja: Pozna

Post autor: tetigon » 2009-11-03, 15:03

ojej zerkam na forum po małej przerwie i co wiedzę.... buuu
co do martwego forum - są tu dwie osoby Zenek_Spawacz, Tyrciusz które się najbardziej udzielają, jak mogą i tylko dzięki nim wiem co wiem - dzięki im za to, więc proszę ich nie krytykować, a konkretnie Tyrciusza.
a co z resztą hmmm pewnie to tak jak ze mną mało wiem, jestem dosłownym laikiem, zero doświadczenia i wyszkolenia w tym kierunku - a forum jak pisano wyżej specyficzne a lutnictwo (nawet klejenie) nie jest proste chyba że się jest stolarzem jak intaro to luz, ale ja nie jestem dlatego szacun dla autora tej basi :D A tak nawiasem jest to chyba najbardziej żywe forum lutnicze....
Z drugiej strony nie rozumiem dlaczego nie można napisać że komuś się projekt mało podoba, jeśli nie jest wulgarny itd.. niech se piszą :wink:
Więc prośba - WYLUZUJMY :!: i zajmijmy się już specyfiką tego forum, dużo z nas posiada jakąś wiedzę i wierzę że będziemy sobie pomagać na tyle na ile będziemy potrafili.
Ostatnio zmieniony 2009-11-03, 15:07 przez tetigon, łącznie zmieniany 1 raz.
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: intaro » 2009-11-03, 15:06

no tak tak, oczywiście że klejenie drewna wymaga staranności, trzeba dobrze przygotować klejone powierzchnie, przede wszystkim dobrze zestrugać, by dobrze dolegały do siebie, były równe. Do tego potrzeba strugarki/wyrówniarki lub grubościówki. To jasne, że pod tym względem klejenie też wymaga dokładności. Masz racje Zenku. Natomiast jeśli chodzi o brzmienie to właśnie zastanawiam się co można uzyskać z takiego zestawu jaki zaserwował sobie Jazzgott w tym basie. Nie ma tam wyraźnie przeważającego gatunku drewna, który mógłby nadawać charakter brzmienia, więc tym bardziej ciekawy jestem tego. Jest tam mahoń, padouk i dąb, jeśli dobrze pamiętam. Mahoń to raczej takie cięższe brzmienie, dąb brzmieniowo chyba nie ma wielkiego znaczenia a padouk - nie wiem... No mieszanka niekonwencjonalna, poza tym to troche zbyt dużo elementów i spoin klejowych, i to moim zdaniem może mieć niestety negatywny wpływ na brzmienie. Choć może przez to charakter dźwięku i włąsciwości tego instrumentu będą niepowtarzalne i oryginalne...
Ostatnio zmieniony 2009-11-03, 15:24 przez intaro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tetigon
Posty: 80
Rejestracja: 2009-08-04, 18:01
Lokalizacja: Pozna

Post autor: tetigon » 2009-11-03, 15:11

intaro jesteś stolarzem z tego co piszesz, a stolarka różni się od lutnictwa ważnymi szczegółami... więc nie dziwota że możesz nie czaić brzmienia wynikające ze specyfiki drewna i jego łączenia...
Użył takiego drewna jakiego użył (może tylko takie miał), służ mu radą żeby w przyszłości mógł zrobić lesze wiosło, o brzmieniu takim jakiego szuka - bo zaczynam mieć odczucie że tylko jesteś zdolny do krytyki!!
A co klejenia jeszcze napisze że tu nie chodzi tylko o staranność ale sprawę dobrania kleju, samo klejenie - chodzi mi o ułożenie słoi (kleić na przemian czy lepiej nie) - to były niektóre pytania które mnie nurtowały
intaro
Posty: 100
Rejestracja: 2009-08-04, 13:12
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: intaro » 2009-11-03, 15:37

Boże... tetigon sam napisałeś żeby wyluzować więc prosze cię... ja nie krytykuję tu Jazzgota, jesli już to tylko wyrażam swoją opinię o tym co widzę. nie podoba mi się to co uczynił tej gitarce i to wszystko. Tak jestem stolarzem i mam dośwadczenie i wiedze na temat różnych rzeczy z tym związanych i jest mi o wiele łatwiej z tym robić to, co my wszyscy tu próbujemy. w końcu nikt z nas nie jest wykształconym lutnikiem a tylko amatorami!!! jeśli ktoś chce fachowej wiedzy z zakresu obróbki drewna to proszę pytać, rozpoczynać wątki ja też chętnie przekaże zainteresowanym wiedzę. Ja z kolei odnoszę wrażenie, że to jakaś grupka wzajemnej adoracji się tu utworzyła i nie można wypowiedzieć się negatywnie o jej członkach, by nie mieć za chwile tekstu w stylu: "ty to tylko krytykować potrafisz"!!! szkoda...

a teraz skoro twoim zdaniem jako stolarz nie czaję brzmienia ze specyfiki drewna i jego połączenia to poprostu oświeć mnie i wytłumacz jeśli wiesz, co można uzyskać łącząc te a nie inne gatunki drewna w taki a nie inny sposób. oczywiście na powyższym przykładzie, bo to mnie w tym momencie najbardziej frapuje.
dziękuję i pozdrawiam
Awatar użytkownika
tetigon
Posty: 80
Rejestracja: 2009-08-04, 18:01
Lokalizacja: Pozna

Post autor: tetigon » 2009-11-03, 16:27

oki luzuje... i jestem również za krytyką dlatego jak pisałem wyżej sam się dziwię dlaczego nie można napisać że coś się komuś nie podoba, co do Twojego pytania cóż nie umiem na nie odpowiedzieć - to chyba tylko potrafi bardzo doświadczony lutnik i tylko o to mi chodziło. Nie chcę negować Twojej wiedzy bo sam się zachwycałem Twoim dziełem tutaj i zachwycam wciąż - tak z innej beczki mógłbyś dać próbki brzmienia, naprawdę jestem ciekaw jak to brzmi.
Tyrciusz
Posty: 132
Rejestracja: 2009-05-31, 20:33

Post autor: Tyrciusz » 2009-11-03, 17:53

intaro ok nie wchodźmy sobie w drogę . tylko kwestia dlaczego nie napiszesz na forum jak się do mnie odnosiłeś? twoje teksty na prv świadczyły o twojej kulturze i wychowaniu . i to ty się pokazałeś na całej lini.

jak już pisałem nie jestem tylko teoretykiem ale gdybyś śledził na bieżąco inne posty wiedział byś i widział przede wszystkim ,niestety ciebie interesuje tylko i wyłączne czubek własnego nosa. Fakt może przedstawianych prac jest przeze mnie mało ale udzieliłem paru wskazówek które może w małym stopniu komuś pomogły. nie wypowiadam się w każdym temacie tylko w tych w których mam jakieś doświadczenie czy choćby teorie.

spoko nie chcecie nie będę się odzywał.
ODPOWIEDZ