Uszkodzenia lakieru, jak to naprawic

Tu opisujemy jak daliśmy nowe życie starym instrumentom

Moderator: Jan

Awatar użytkownika
kazmod
Posty: 146
Rejestracja: 2018-11-29, 15:50
Lokalizacja: Kanada, Longueuil

Uszkodzenia lakieru, jak to naprawic

Post autor: kazmod » 2018-12-16, 11:19

Witam i o pomoc bardzo prosze.
Jestem nowy w tej profesji. I bardzo prosze o kilka rad.

Ostatnio dostalem b. stare skrzypce 3/4 made in Czechoslowacja!

Posiadaja uszkodzenia lakieru (politury? jaka jest roznica miedzy lakierem a politura?). Nie jestem w stanie okreslic jaki jest to lakier (politura). Poodpryskiwal on w kilku miejscach. Ta zakolorowana warstwa ma wyraznie wyczuwana grubosc badana paznokciem. Pod spodem tej kolorowej warstwy jest
inna, nietknieta, przezroczysta i blyszczaca.

Moje pytanie sa : jak okreslic rodzaj lakieru i jak zabrac sie do naprawy tych uszkodzen.

Za pomoc oczywiscie z gory bardzo dziekuje.

K. Wirpszo
Załączniki
20181209_020813.jpg
Skrzypce - Pani instrumentow muzycznych !
Awatar użytkownika
kazmod
Posty: 146
Rejestracja: 2018-11-29, 15:50
Lokalizacja: Kanada, Longueuil

Re: Uszkodzenia lakieru, jak to naprawic

Post autor: kazmod » 2018-12-16, 13:41

Ta blyszczaca spodnia warstwa pokrycia pocierana papierem 600 zabarwia papier bialym proszkiem. Schodzi ona zamieniajac sie w bialy proszek.
Moze to byc moze pomocne w odgadnieciu co to jest za rodzaj podkladu.
Skrzypce - Pani instrumentow muzycznych !
Awatar użytkownika
Paramonov
Posty: 211
Rejestracja: 2012-09-23, 00:06
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Uszkodzenia lakieru, jak to naprawic

Post autor: Paramonov » 2018-12-16, 14:18

Cześć w tym miejscu przychodzi żeberko które wytarło lakier. Gracie z żeberkiem? Skrzypce są polakierowane nitro albo poliestrem, bo to tani instrument. Zupełni nie potrzeba tego lakierować może jak kiedyś z czymś innym będziesz musiał iść z nimi do lutnika to poprosisz żeby to zasmarować.