Pierwsza gitara - brzmienie

Dyskusje na temat budowy gitar elektrycznych.

Moderator: poco

sczmur
Posty: 115
Rejestracja: 2010-04-23, 16:15

Pierwsza gitara - brzmienie

Post autor: sczmur » 2010-04-24, 21:36

Witam
Nie jestem lutnikiem, stolarzem tez nie. Trochę zajmuje się modelarstwem. Jeśli chodzi o stolarstwo to skręcałem kiedyś meble i strugałem łuk.
Zamierzam strugać swoje pierwsze wiosło powoli. W miarę zbierania kasy na materiały.
Mam pytanie. Czy gitara zrobiona przeze mnie może mieć dobre brzmienie?
Czy raczej jest zasadą że pierwsza gitara na straty. I od czego zależy czy gitara będzie miała dobre brzmienie i będzie stroiła?
Z góry dzięki za odpowiedź.
VillBurn
Posty: 173
Rejestracja: 2009-11-20, 21:19

Post autor: VillBurn » 2010-04-25, 07:50

od drewna przetworników a czy będzie stroiła to od dokładności z nacinaniem progów życzę powodzenia
+_+
scar1192
Posty: 172
Rejestracja: 2010-01-28, 22:04
Lokalizacja: Toru

Post autor: scar1192 » 2010-04-25, 07:56

wcale nie musi byc na starty, zapewne zalezy od stopnia zaawansowania przygotowac i cierpliwosci ; p ja jestem w trakcie wlasine pierwszego wiosla ; p mam nadzieje ze bedzie jak chce :D
sczmur
Posty: 115
Rejestracja: 2010-04-23, 16:15

Post autor: sczmur » 2010-04-25, 08:31

Może sprecyzuje. Nie chodzi mi o barwę brzmienia tylko o czystość dźwięku. Możecie dać takie rady odnośnie czystości dźwięku? Wiem że przy klejeniu muszą być dopasowane kawałki drewna ale dopasowane na linii klejenia czy też powierzchnia gitary musi być równa(równe grubości)? Proszę o takie złote myśli, o czym należy pamiętać przy wykonaniu gitary i może przyklei się to do jakiegoś działu.
donkirk24
Posty: 253
Rejestracja: 2010-04-18, 15:31

Post autor: donkirk24 » 2010-04-27, 12:13

najlepiej jak powierzchnia jest równa do klejenia na wierzchu, na bokach klejenia idealnie równa musi być
286
Posty: 19
Rejestracja: 2010-12-07, 18:49

Re: Pierwsza gitara - brzmienie

Post autor: 286 » 2010-12-07, 21:28