Pytania nowicjusza o gryf do Strata
Moderator: poco
Pytania nowicjusza o gryf do Strata
Witam wszystkich, nie będę ukrywał że moja wiedza na temat tworzenia gitary jest bliska zeru ale w związku z tym mam pytanie. Na wielu stronach widziałem zdjęcia lutniczych stratocaster'ów których podstrunnica świeciła się jak polakierowana?!? Gram nieco na gitarze i nigdy nie spotkałem się z polakierowaną podstrunnicą (tak myślę). Zastanawiam się jak uzyskac taki efekt.
W klasykach malują podstrunnice na czarno i lakierują, w elektrykach to tylko czasami na klonowe podstrunnice, chociaż ja widziałem i palisander zamalowany, chyba właśnie wszystkie fendery stratocastery z górnej półki mają lakierowaną.
Dodatkowo jakieś B.C. Riche i inne szatany też ją lakierują. Mało gitar w życiu widziałeś
pozdrawiam
Dodatkowo jakieś B.C. Riche i inne szatany też ją lakierują. Mało gitar w życiu widziałeś
pozdrawiam
Soliwier. Chciałbym, chcieliby koledzy z forum oprócz nicku i faktu, że zarejestrowałeś się na forum, co nieco dowiedzieć się o Tobie i temu służy dział stosowny. Dziwie się, że tak długo już oglądasz nasze forum, a nie zauważyłeś, że jest to podstawa dla okazania szacunku swoim rozmówcom. Wszystkim.
Ponadto dajesz tym samym sygnał jak precyzyjne muszą być odpowiedzi, aby nie spowodowały szoku informacyjnego u rozmówcy.
Na razie , to ja jestem w szoku, że można nie słyszeć o kindersztubie. No cóż, pewnie jeszcze za krótko żyję, aby się dziwić.
Pozdrawiam, Ryszard
Ponadto dajesz tym samym sygnał jak precyzyjne muszą być odpowiedzi, aby nie spowodowały szoku informacyjnego u rozmówcy.
Na razie , to ja jestem w szoku, że można nie słyszeć o kindersztubie. No cóż, pewnie jeszcze za krótko żyję, aby się dziwić.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
soliwier - lakierowanie podstrunnicy służy chyba głównie ochronie jasnego drewna przed zabrudzeniem. Pomijam efekt wizualny, czyli np zmiana zabarwienia, którą powoduje nałożenie lakieru. Zobacz jak wyglądają podstrunnice w mocno używanych, a nie odnawianych gitarach. Tam gdzie najczęściej jest kontakt z palcami, strunami, lakier jest starty, drewno ciemnieje. tutaj przykład.
T.
T.
nie ma takiej skali, która Ci powie w jakim stopniu.
Jedni mówią, że straszny i w ogóle barbarzyństwo, a inni, że wcale nie i że nie ma wpływu.
Moim zdaniem wpływ jest mały, szczególnie na poziomie amatorskim, z Twoim doświadczeniem lepiej sobie nie dokładać roboty, więcej jest do zepsucia
Wszystko zależy też od tego ile tego lakieru tam ma być. Wiadomo: im mniej - tym lepiej.
Jedni mówią, że straszny i w ogóle barbarzyństwo, a inni, że wcale nie i że nie ma wpływu.
Moim zdaniem wpływ jest mały, szczególnie na poziomie amatorskim, z Twoim doświadczeniem lepiej sobie nie dokładać roboty, więcej jest do zepsucia
Wszystko zależy też od tego ile tego lakieru tam ma być. Wiadomo: im mniej - tym lepiej.
Moim pierwszym projektem miałby być strat w budowie neck-thru-body i wiem że najważniejszym elementem będzie gryf. Czy ma ktoś jakieś sugestie odnośnie początku tej drogi. Zakładając że mam dostęp do kilku sezonowanych kawałków olchy, sosny i gotową podstrunnice.
Skrót do typu połączenia gryf-deska NTB
Proszę używać właściwych określeń; są w słowniku na portalu.
Skrót do typu połączenia gryf-deska NTB
Proszę używać właściwych określeń; są w słowniku na portalu.
Ostatnio zmieniony 2012-11-12, 16:06 przez soliwier, łącznie zmieniany 1 raz.
Z sosny zrób półki i nie zbliżaj się z nią do gitary a zwłaszcza do gryfu
I myślę, że gryf dobrze byłoby posklejać z kilku kawałków, żeby był sztywniejszy. Wykonanie ntb w przypadku strata powinno być łatwiejsze niż innych modeli bo gryf nie jest pod kątem.
I myślę, że gryf dobrze byłoby posklejać z kilku kawałków, żeby był sztywniejszy. Wykonanie ntb w przypadku strata powinno być łatwiejsze niż innych modeli bo gryf nie jest pod kątem.
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 19:43 przez michau25, łącznie zmieniany 1 raz.