Jacht S/Y Ellinor
: 2014-09-09, 21:37
Ostatnio żeglowałem po morzu z fajnym człowiekiem.Z zawodu szkutnik, od zawsze związany z morzem i żeglowaniem. Dużo się od niego nauczyłem i pewnie jeszcze dużo nauczę. Ale do rzeczy. Kiedy tak rozmawialiśmy sobie o naszych zainteresowaniach i o dłubaniu w drewnie dowiedziałem się,że ma stary fajny jacht, który restaurował dla siebie, ale w tej chwili już nie ma na to czasu, ale chciałby bardzo oddać go w dobre ręce do kogoś, kto lubi się w drewnie bawić i chciałby sobie dalej go dopieszczać. Strasznie mnie namawiał jednakże ja groszem nie śmierdzę i nawet nie miałbym gdzie go trzymać ani gdzie robić. Obiecałem,ze wrzucę do nas na forum, bo może się ktoś chętny znajdzie. Cena to jakieś 7 tys. z przyczepką z czego sama przyczepka jest warta ze 4-5.
Opis, który od niego dostałem:
"Jacht pochodzi z początku lat 60 ściągnięty został ok 10 lat temu ze Szwecji, dokładnego rocznika nie znam ale postaram się sprawdzić
długość 8m , szerokość 2.3m , zanurzenie 1.6m
Konstrukcja drewniana na zakładkę, poszycie jest w 100% wymienione , wzmocnione zostały podwięzia i stelaż pod maszt wykonany ze stali nierdzewnej, nadbudówka została powiększona, w rejonie rufy stewa została odpowiednio poszerzona dając możliwość montażu dławicy wału ( wał prosty )
Przewidziany jest montaż masztu z aluminium (waga i łatwość obsługi) oryginalny był drewniany lecz naprawa była już niemożliwa , ząb czasu.
Załączam kilka zdjęć z remontu. Jacht stoi pod wiatą wiec nie bardzo można go sfotografować w całości, mam gdzieś zdjęcia robione przed remontem wiec jak będzie trzeba to poszperam w archiwach i porozwijam opis."
Opis, który od niego dostałem:
"Jacht pochodzi z początku lat 60 ściągnięty został ok 10 lat temu ze Szwecji, dokładnego rocznika nie znam ale postaram się sprawdzić
długość 8m , szerokość 2.3m , zanurzenie 1.6m
Konstrukcja drewniana na zakładkę, poszycie jest w 100% wymienione , wzmocnione zostały podwięzia i stelaż pod maszt wykonany ze stali nierdzewnej, nadbudówka została powiększona, w rejonie rufy stewa została odpowiednio poszerzona dając możliwość montażu dławicy wału ( wał prosty )
Przewidziany jest montaż masztu z aluminium (waga i łatwość obsługi) oryginalny był drewniany lecz naprawa była już niemożliwa , ząb czasu.
Załączam kilka zdjęć z remontu. Jacht stoi pod wiatą wiec nie bardzo można go sfotografować w całości, mam gdzieś zdjęcia robione przed remontem wiec jak będzie trzeba to poszperam w archiwach i porozwijam opis."