Jak zostać lutnikiem?

Na każdy temat ...

Moderator: poco

simone
Posty: 25
Rejestracja: 2016-12-10, 19:32

Jak zostać lutnikiem?

Post autor: simone » 2020-11-09, 15:42

Cześć wszystkim!
Uściślając tytuł moje pytanie brzmi: jak zostać lutnikiem profesjonalnie? Jak robić instrumenty wiem (wiem też, że nie wiem i że jeszcze się dużo muszę nauczyć). Mój problem jest taki, że kręci mnie to na tyle, że chciałbym się tym zajmować bardziej na serio tylko no właśnie nie wiem do końca jak się za to zabrać. Wielu z nas było lub jest pewnie w podobnej sytuacji, więc jeśli chcielibyście się podzielić pomysłami, lub swoją historią jak przejść z amatorskiego dłubania do profesjonalnego lutnictwa to bardzo zachęcam :-)

Jeśli kogoś to interesuje i będzie w stanie mi coś na tej podstawie powiedzieć to moja sytuacja jest taka: mam 21 lat, studiuję w Krakowie, do tej pory wszystko robiłem w rodzinnym warsztacie (raczej średnio nadającym się do lutnictwa - niedokładne maszyny samoróbki, rozkład powierzchni roboczych i ich urządzenie nie jest wygodne), mam trochę własnych narzędzi ręcznych (raczej niewiele) od biedy mogę wynieść frezarkę górnowrzecionową. Mam trochę oszczędności i staram się je powiększać - pewnie pójdą na narzędzia (co uważacie za niezbędne narzędzia w swojej pracy?). Największym ograniczeniem dla mnie jest warsztat - nie jestem w stanie połączyć studiów z siedzeniem w warsztacie 100 km dalej. Myślałem nad wynajmem czegoś w rodzaju magazynu z dostępem do prądu jednak w połączeniu z urządzeniem tam warsztatu jest to dla mnie w tym momencie zbyt duży koszt. Pytanie na bezpieczniejsze czasy: może ktoś jest z okolic Krakowa i zgodziłby się udostępnić swój warsztat (oczywiście za jakąś odpłatą)?

Dzięki za rady i pozdrawiam :-)
Szymon
Awatar użytkownika
jakze
Posty: 147
Rejestracja: 2020-06-21, 15:02

Re: Jak zostać lutnikiem?

Post autor: jakze » 2020-11-09, 19:32