identyfikacja i renowacja

Dyskusje na temat budowy gitar akustycznych.

Moderator: poco

dziiicz
Posty: 17
Rejestracja: 2014-01-29, 15:11
Lokalizacja: Polska

identyfikacja i renowacja

Post autor: dziiicz » 2014-01-29, 16:13

Witam serdecznie!
Jako, że studiuję konserwację drewna zabytkowego i nadszedł czas napisania pracy magisterskiej postanowiłam zając się gitarą klasyczną po pradziadku. Została ona zakupiona w 1954 r. po dość niewielkich kosztach. Dziadek zakłada więc, że mogłaby to być firma Defil, jedyna chyba, która wtedy coś produkowała w Polsce. W związku z tym proszę forumowiczów o pomoc w identyfikacji na podstawie zdjęć. Po drugie jeśli chodzi o naprawę gitary jako instrumentu to nie mam o tym zielonego pojęcia więc mam nadzieję zebrać tu parę wskazówek. Po trzecie chciałabym nawiązać kontakt z forumowiczem Vintage, który ma źródła na temat historii Defila ale nie wiem dlaczego nie udało mi się wysłać PWi. Czy to zajmuje na tym forum dużo czasu? Bo wciąż jest w folderze "do wysłania". Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam!
Załączniki
DSC07960.JPG
dziiicz
Posty: 17
Rejestracja: 2014-01-29, 15:11
Lokalizacja: Polska

Post autor: dziiicz » 2014-01-29, 16:14

inna fotka
Załączniki
DSC07961.JPG
popik10

Post autor: popik10 » 2014-01-30, 07:25

Witam
Co do identyfikacji - to raczej na pewno defil nie będzie. Wskazywało by na to kilka elementów wykonywanych raczej w manufakturach niż w produkcji przemysłowej jak i kształt poszczególnych detali.
To np. drewniana rozeta, prosta ale jednak drewniana, binding (chyba z drewna - nie wiedze dobrze), kształt zakończenia podstrunnicy... Mało tych zdjęć, żeby powiedzieć coś więcej. Najlepiej było by wziąć ją do ręki. Sugeruję raczej jak wspomniałem jakąś manufakturę lub wyrób lutniczy. Czy w środku nie ma jakiejś naklejki, pieczątki bądź napisu?? Albo jakiś charakterystyczny detal??
Być może jest to cała drewniana gitara - tego życzę. A to już na pewno nie będzie defil ani żadna fabryka.