Strona 4 z 5

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-11, 19:29
autor: PiotrCh
No tak, lenistwo od razu... ;)
Dziś zeskrobałem górę główki bo w kontraście do dołu była brzydka, tzn. poobijana, z rysami i wgniotami. Więc nie będzie logo Simon&Patrick... a może i dobrze? Nie będzie żadnego logo tylko platerowanie mahoń-orzech-mahoń.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-12, 19:14
autor: Jan
No i bardzo dobrze, nie musi być na główce starego logo bo zmiany są bardzo znaczące. Możesz zrobić nową wklejkę i na niej zamieścić informację kto dokonywał przebudowy i na jakiej bazie.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-13, 14:05
autor: PiotrCh
Zobaczymy, jakoś zaznaczę, że był to SP S6 z Kanady:) Główka była niestety zmaltretowana i nie udało się utrzymać tego logo.
Walczę z płytą wierzchnią. Janek - robię ręcznie:) Strugałem i blachą wygładzam, potem papier.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-13, 14:26
autor: Jan
Bardzo dobrze. Do tej pory wszystkie blaty i boczki robiłem ręcznie strugiem, papierem na desce i cykliną. To może nie jest łatwe i jest bardzo czasochłonne ale to lutnictwo w tradycyjnym wymiarze i wymagające sporej umiejętności i wiedzy lutniczej. Na walcówkę też przyjdzie pora ale organiczna praca u podstaw to jest wyzwanie w lutniczym wydaniu. Wiem, że ty akurat bez problemu dasz sobie z tym radę ale miło popatrzyć na taką robotę. To coś zupełnie innego niż CNC-lutnictwo.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-14, 19:01
autor: Jan
Mam nadzieję, że jakieś sample usłyszę 😁?

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-24, 20:16
autor: PiotrCh
Gitara już gra:)
Jestem więcej niż zadowolony. Długo myślałem co zrobić, żeby kształt, którego nie lubię wizualnie nie wziął góry i wymyśliłem taki oto strój (sukienkę). Barwienie, politura i pickguardy mojej autorskiej wizji - mogą się nie podobać albo podobać:) Mi się podoba i tak zostanie.

Brzmi świetnie, dostała powietrza i oddechu, a jednocześnie trochę jasnej barwy z uwagi na klonowo-amazaque plecki.
Jest ustawiona na niską i wygodną akcję, stroi i wybrzmiewa zawodowo. Nigdy jej nie sprzedam, chyba że trafi się ktoś kto się umie poznać na pięknie i ma jednocześnie gruuuby portfel :) Czyli jednak nigdy ;)

Ciężko było ją sfotografować bo kolory szaleją. Ale tak to mniej więcej wygląda.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-24, 21:58
autor: Jan
Ale zajefajne pudło 😋 klasa!
Nie podoba mi się to białe, reszta super.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-24, 22:47
autor: PiotrCh
To białe? Mówisz o materiale pod gitarą? Na białym lepiej mi się fotografuje niż na czarnym. Bo chyba nie mas zna myśli pickguardu? Jego linia koryguje kształt dreadnought i sprawia, że gitara nabiera fasonu, a nie jak skrzyżowanie gruszki z manekinem. Ale musisz jeszcze prze-kontemplować relację linii pickguard-pudło. Po jakimś czasie zobaczysz o co chodzi ;)

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-25, 00:31
autor: Waldzither9
Biały pickguard jest odważny, ale pasuje kontrastem. Grubość pudła daje podstawy do oczekiwania na mocny , ciepły dźwięk.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-25, 00:52
autor: SebastianL
Każdy ma swoją szkołę i zachcianki. Ja z kolei nie lubię zasłaniać drewna plastikiem, przecież jest ono takie ładne...

Git gitara wyszła. Główka bardzo mi się podoba.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-25, 06:58
autor: Jan
No ten pickguard mi się nie podoba 😁. A reszta wygląda świetnie ale przecież nie mnie ma się podobać tylko właścicielowi. Linia pickguard - pudło bardzo ładna to mi się podoba 😁.
Barwiłeś politurę? Zrobienie całego pudła w jednym ciemnym kolorze to był bardzo dobry pomysł, ma to coś jak się na nią patrzy.

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-25, 11:41
autor: PiotrCh
@ Andrzej, Janek, Sebastian

Jasna sprawa:) Ja sobie żartuję w tonie "jedyniesłuszności" :) Design jest odważny i mam świadomość, że nie każdy jest amatorem takich wybiegów. Tworząc ten design zadawałem sobie pytanie - czy to ma być gitara taka jak inne czy może trochę bardziej jednostkowa. Obecnie design idzie w innym kierunku, ale ja myślałem o epokach minionych - styl vintage. Zobaczcie, kiedyś design pickguardów był specyficzny, może były grube i plastikowe, ale miały fajną linię...a dziś standardowa łezka za 6 zł załatwia problem :(

http://www.pinrepair.com/vgi/gibson/63_everly_1.jpg
https://www.pickguardplanet.com/gibson- ... ickguards/
https://forum.gibson.com/topic/155619-h ... -acoustic/
https://www.shutterstock.com/pl/editori ... -5540716bx
https://avaluer.org/explore/516851-1968 ... pick_guard

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-25, 13:17
autor: SebastianL
Faktycznie, dawniej lutnicy chyba chętniej przyklejali takie elementy do gitary. Gitary flamenco z połowy XX wieku często miały osłonki z białego plastiku, a dawniej z drewna. Drewno jest ładne, ale się zużywa. Po zużyciu można uzupełnić. Obecnie w gitarach flamenco dominują osłonki z transparentnego plastiku, więc grzeczne i neutralne stylistycznie :)

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-25, 13:41
autor: PiotrCh
Zwłaszcza, że muzycy grający flamenco pukają stukają w pudło dla lepszego efektu perkusyjnego.
W gitarach akustycznych płyty są poorane kostką i paluchami również. Ja się zastanawiałem, gdzie najczęściej pukam stukam. Dlatego też nie mogłem zostawić rozety bez osłony u dołu - bo zawsze tam oram drewno:) Więc jest to na pewno element związany z utrzymaniem stanu technicznego, ale czemu nie wykorzystać tego również do pewnej stylistyki, która swoją linią, kolorem, fakturą pobudza wyobraźnię i może sprawić, że instrument staje się charakterystyczny. Moim zdaniem ma to podwójny sens.
A drewno vs plastik/metal/skóra/płyta winylowa/jeans/ćwieki - to są tylko środki wyrazu, choć oczywiście mają różną trwałość. Plastik na gitarach to już element kultury, można od tego odejść, ale nie zaprzeczy się - że to jest element historii (przytoczone linki). Drewna w tej gitarze jest sporo - więc plastik wprowadza jakieś rozróżnienie;)

Re: Simon & PatrickS6

: 2021-03-25, 19:44
autor: Jan
Czyli pancernik jest przystosowany do golpe :-)