LP59

Dyskusje i prezentacje projektów i planów

Moderator: poco

Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4398
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

LP59

Post autor: PiotrCh » 2019-06-17, 20:52

Cześć,

długo się broniłem, ale pograłem sobie na kilku gibsonach i się zachciało:)
Ceny tych gitar są ciut wysokie więc chyba trzeba wystrugać:)

Chodzi mi coś takiego po głowie: https://i.pinimg.com/originals/e9/3b/59 ... 50f0fa.jpg

I od razu kilka założeń:

1) korpus lity bez reliefów, a co - i tak gram na siedząco;)
2) Materiał oryginalny odpada, nie mam ochoty przepłacać za coś czego się nie da odróżnić gołym okiem ani gołym uchem. Wybór padł na tiamę - podobne do sipo, sapele i khaya - w zależności od deski wszystkie wyglądają tak samo:)
3) top z klonu, z lekką falą,
4) pikapy... mam jedną 490, coś muszę dokupić, nie wiem co,
5) most i strunociąg, tu nie chcę szajsmetalu, musi być dobry osprzęt, nie mam pomysłu, nie znam się,
6) lakier - taki jak umiem - politura, nie chcę inaczej bo nie mam warunków, chyba, że gdzieś zaniosę i mi koledzy pomogą,
7) główka scarf joint. Gibson nigdy przenigdy nie kleił główek, ale to nie gibson będzie robił i napisu gibson nie będzie. Sklejona główka ma dwie zalety - nie pęka tak łatwo i mniej materiału na gryf pójdzie:)
8) podstrunnica - pewnie jakiś palisander, może cocobolo, może inny, nieistotne, i tak żadna Pd. Ameryka nie wchodzi w grę.

Mam plany z netu, sporo rysunków krąży, coś się z tego wyciśnie.
Wiem, że jest więcej chętnych na LP - zapraszam do wątku. Popik10 to już prawie skończył tylko nie pokazuje - łobuz.
pozdrowienia
Piotr
Awatar użytkownika
kossimon
Posty: 172
Rejestracja: 2019-06-15, 22:36

Re: LP59

Post autor: kossimon » 2019-06-17, 23:52

Pewnie z czasem się podłączę, założenia będę miał bardzo podobne.
Kibicuję.
popik10

Re: LP59

Post autor: popik10 » 2019-06-18, 05:31

Iiiiii tam zaraz łobuz ;-)
Skończył jak skończył, powoli do przodu. Partacka robota to nie ma co pokazywać ;-)