Strona 1 z 1

Carvin CT6 - refinish na tru-oil i usunięcie ramek pickupów

: 2019-06-12, 09:52
autor: aciek_l
Hej,

Postanowiłem sobie zrobić refinish Carvina CT6 na tru-oil, czyli głównym zadaniem będzie pozbycie się starego lakieru i przygotowanie powierzchni. Korpus i gryf z mahoniu, podstrunnica i top z klonu (odpowiednio oczkowany i ‘quilted’). Lakier poly, więc z tego co udało mi się już dowiedzieć, najlepiej się go pozbyć szpachelką i opalarką. Potem trochę szlifowania detali. Chemią nie chce się bawić, bo akcja będzie mieć miejsce na małym balkonie. ;)

Zdjęcie lakieru i olejowanie powinno pójść OK, ale więcej pytań mam o pozbycie się ramek pickupów. Przetworniki chcę zamontować bezpośrednio do deski i nie zaburzać topu plastikowym ramkami. Do tego muszę jakoś „zatkać” otwory po wkrętach (mam świadomość, że będzie to widoczne, ale chcę, żeby było widoczne jak najmniej). Po researchu i rozmowach mam na to dwa pomysły:

1. Rozwiercić otwory na 2mm (teraz mają około 1,7) i na biały klei wkleić bukowe patyczki do szaszłyków. ;) Buk powinien mieć podobny odcień po wyszlifowaniu. Aktualnie tylko takowych nie widzę nigdzie (może ktoś ma? ;) )
2. Zebrać pył ze szlifowania topu, zmieszać go z klejem żelatynowym i tą masą zaszpachlować otwory. Teoretycznie kolor powinien być najbliżej. Nie wiem tylko, jak pod kątem olejowania to się spisze.

Będę wdzięczny za sugestie, która z opcji będzie lepsza i co ewentualnie w tych opcjach poprawić, doprecyzować. :)

Załączam zdjęcia jak jest aktualnie i jaka jest wizja. :) ObrazekObrazek

Re: Carvin CT6 - refinish na tru-oil i usunięcie ramek pickupów

: 2019-06-12, 20:52
autor: molu
Możesz też wkleić tam diamenciki ;)

Musisz potestować różne opcje. Bo to co na sucho, bez wykończenia to jedno. Ale jak zapodasz cokolwiek - olej, lakier, to się może okazać, że inaczej chłonie, ma inny kolor.

T.

Re: Carvin CT6 - refinish na tru-oil i usunięcie ramek pickupów

: 2019-06-12, 21:57
autor: michqq
Korpus i gryf z mahoniu, podstrunnica i top z klonu (odpowiednio oczkowany i ‘quilted’).
(...) Rozwiercić otwory na 2mm (teraz mają około 1,7) i na biały klei wkleić bukowe patyczki do szaszłyków.
Z kategorii oczywistości:
Mahoń to najlepiej naprawiać mahoniem a klon klonem i jeszcze pilnować kierunków słojów.
Patyczki bukowe to inne drewno i co gorsza inny kierunek słojów, olej "czołowo" wpijał Ci się będzie inaczej niż "w poprzekowo", ale to chyba wiesz skoro już olejowałeś.

Wykonaj może lepiej "w poprzekowe" zatyczki z klonu i zakołkuj.

Re: Carvin CT6 - refinish na tru-oil i usunięcie ramek pickupów

: 2019-06-13, 05:06
autor: aciek_l
Ha ha, diamenciki - super pomysł! :D

Zacznę od szpachli z klejem żelatynowym. Rozwiercić to zawsze można, a jakbym testował kolejny sposób, to i tak wręcz trzeba.

Pytanie, gdzie dostanę klonowe koleczki 2mm (długość 5mm wystarczy) z włóknami w poprzek tegoż kółeczka? Ktoś tutaj może mi takie "wystrugać"? (odpłatnie, oczywiście)

Re: Carvin CT6 - refinish na tru-oil i usunięcie ramek pickupów

: 2019-06-13, 05:40
autor: popik10
Nikt Ci tego nie zrobi bo to chyba niewykonalne.
Pozostaje warstwa okleiny, dobra soczewka i ostry nożyk.

Re: Carvin CT6 - refinish na tru-oil i usunięcie ramek pickupów

: 2019-06-13, 12:06
autor: poco
Kołeczki, to Ci są nie potrzebne
Zablinduj te otwory na głębokość "-0,5 do -0,6 mm, a różnicę wypełnij metodą podaną przez popika.
Istnieje też inny myk, a mianowicie kiedy określisz średnicę docelową tej ostatniej wklejki spróbuj dopasować do niej wycinak rurkowy i wytnij z forniru klonowego. Tak zgrasz kierunek włókien. (wycinak do małych średnic , taki jednorazowy możesz samemu wykonać, a fornir na czas wycinania podklej papierem na klej stolarski)
To jest tylko ta techniczna strona zabawy, bo tak jak kolega michqq napisał przebarwienie w tym miejscu i tak pozostanie a powód jest oczywisty - drewno.
Te diamenciki będą lepszą opcją, w moim mniemaniu.
Pozdrawiam, Ryszard

Re: Carvin CT6 - refinish na tru-oil i usunięcie ramek pickupów

: 2019-06-13, 13:00
autor: aciek_l
O, wycinak i fornir brzmi bardzo dobrze!

Oczywiście, wiem jakim materiałem jest drewno... Nigdzie nie pisałem, że chcę to zrobić tak, żeby nie było nic widać. Chcę to zrobić tak, żeby było widać możliwie mało.

Re: Carvin CT6 - refinish na tru-oil i usunięcie ramek pickupów

: 2019-06-13, 13:49
autor: michqq
aciek_l pisze:
2019-06-13, 05:06
Pytanie, gdzie dostanę klonowe koleczki 2mm (długość 5mm wystarczy) z włóknami w poprzek tegoż kółeczka? Ktoś tutaj może mi takie "wystrugać"? (odpłatnie, oczywiście)
Klonowe... to nie.

Dostać na rynku kołeczki ze słojami w poprzek to można tylko świerkowe, ale to tylko w ramach ciekawostki podaję, bo nie tylko że drewno nietakie ale i byłyby nadmiernie drogie do takiego zastosowania jakie Ty potrzebujesz.

Mianowicie kołeczkiem wyciętym z włóknami w poprzek jest dusza skrzypcowa (altówkowa, wiolonczelowa) i Chińczycy takowe kołeczki produkują i wystawiają na sprzedaj na aliexpress, w różnych rozmiarach, podpisane "jako" dusze do instrumentów.
;-)

Obrazek

( Jak widac na zdjęciu jakość jest... jak na zdjęciu - jak z deski wyszło takie idzie do wysyłki )

Powodzenia z pracami, jak skończysz to pokaż zdjęcie.