Mój 1szy axe
Moderator: poco
Mój 1szy axe
Witam
W sprawach lutniczych jestem laikiem. Mam zamiar zrobić gitarę mahoniową(mahoniowo-klonowy gryf, mahoniowy korpus). Gryf neck-thru sklejany - z zewnątrz klon, środek mahoń. Myślałem u menzurze 680mm. Kształt dość nietypowy ale wrzuce kiedy indziej. Podstrunnica heban. Przetworniki HH aktywne Merlina. Mam kilka pytań
1. Jakiej szerokości powinny być paski klonowe?
2. Jaki najlepiej wsadzić do niej mostek?
3. Czy jest jakaś konkretna odległość przetworników od siebie?
4. Jaka jest standardowa odległość strun od siebie?
5. Czy można wyszlifować podstrunnice w takie jakby J?(nie trzeba aż tak wyginać nadgarstka)
Ti chyba wszystko. Jak coś mi się przypomni to dopisze.
W sprawach lutniczych jestem laikiem. Mam zamiar zrobić gitarę mahoniową(mahoniowo-klonowy gryf, mahoniowy korpus). Gryf neck-thru sklejany - z zewnątrz klon, środek mahoń. Myślałem u menzurze 680mm. Kształt dość nietypowy ale wrzuce kiedy indziej. Podstrunnica heban. Przetworniki HH aktywne Merlina. Mam kilka pytań
1. Jakiej szerokości powinny być paski klonowe?
2. Jaki najlepiej wsadzić do niej mostek?
3. Czy jest jakaś konkretna odległość przetworników od siebie?
4. Jaka jest standardowa odległość strun od siebie?
5. Czy można wyszlifować podstrunnice w takie jakby J?(nie trzeba aż tak wyginać nadgarstka)
Ti chyba wszystko. Jak coś mi się przypomni to dopisze.
No to troszkę odświeżę bo wpadłem na świeże pomysły.
Mam zamiar wykorzystać wiedzę fizyczną przy rozmieszczaniu przetworników, a mianowicie:
1. Bridge ma być umieszczony w miejscu strzałek najwyższych alikwot (w przybliżeniu), a więc alikwot 5, 6 i 7 a zarazem jak najdalej strzałek alikwot niższych.
2. Neck ma być umieszczony w miejscu strzałek niższych alikwot czyli 1, 2, 3 i 4 a zarazem najbliżej węzłów wyższych.
Dzięki temu na kanale Neck będziemy mieli basową barwę dźwięku, na Bridge piskliwą barwę, a na Neck+Bridge będziemy słyszeć w miarę czysty dźwięk ze wszystkimi alikwotami.
I od razu pytanie. Czy menzura 640mm będzie dobra na gitarę typowo pod solówki rockowe/metalowe?
PS Jakby ktoś chciał mogę przesłać prostą aplikację z wykresem w Excelu pokazującą w przybliżeniu węzły i strzałki alikwot.
I od razu pytanie: Czy menzura 640 mm będzie dobra do gitary elektrycznej nastawionej na granie so
Mam zamiar wykorzystać wiedzę fizyczną przy rozmieszczaniu przetworników, a mianowicie:
1. Bridge ma być umieszczony w miejscu strzałek najwyższych alikwot (w przybliżeniu), a więc alikwot 5, 6 i 7 a zarazem jak najdalej strzałek alikwot niższych.
2. Neck ma być umieszczony w miejscu strzałek niższych alikwot czyli 1, 2, 3 i 4 a zarazem najbliżej węzłów wyższych.
Dzięki temu na kanale Neck będziemy mieli basową barwę dźwięku, na Bridge piskliwą barwę, a na Neck+Bridge będziemy słyszeć w miarę czysty dźwięk ze wszystkimi alikwotami.
I od razu pytanie. Czy menzura 640mm będzie dobra na gitarę typowo pod solówki rockowe/metalowe?
PS Jakby ktoś chciał mogę przesłać prostą aplikację z wykresem w Excelu pokazującą w przybliżeniu węzły i strzałki alikwot.
I od razu pytanie: Czy menzura 640 mm będzie dobra do gitary elektrycznej nastawionej na granie so
lol
Alikwoty - składowe harmoniczne. Odsyłam do http://pl.wikipedia.org/wiki/alikwoty
Zależy mi na wypowiedzi kogoś w miarę obeznanego z tematem i pojawia się nowe pytanie. Czy przetwornik odbierający głównie WYŻSZE harmoniczne będzie wystarczająco głośny.
PS Coś się popieprzyło z linkami.
Zależy mi na wypowiedzi kogoś w miarę obeznanego z tematem i pojawia się nowe pytanie. Czy przetwornik odbierający głównie WYŻSZE harmoniczne będzie wystarczająco głośny.
PS Coś się popieprzyło z linkami.
Ostatnio zmieniony 2010-07-31, 11:52 przez sczmur, łącznie zmieniany 4 razy.
No to w końcu wrzucam zdjęcia planu. Plan zrobiony w skali 1:1 więc tylko aparatem się dało.
Uploaded with ImageShack.us
I od razu pytanie czy drewno wytrzyma jeśli kieszonke na elektronike wywierce tam gdzie zaznaczyłem?
PS Ten prostokąt na samym dole to mostek.
Uploaded with ImageShack.us
I od razu pytanie czy drewno wytrzyma jeśli kieszonke na elektronike wywierce tam gdzie zaznaczyłem?
PS Ten prostokąt na samym dole to mostek.
Faktycznie kieszonka troche kusa ... Mozesz jednak wpuscic gryf az do konca otworu na przetwornik , nikt nie powiedzial , ze miejsce na szyje musi sie konczyc przed przetwornikiem , nie bedzie wtedy bolt on a set inn.
Jezeli chodzi o miejsca na przetworniki to miej na uwadze to , ze alikwoty tzn ich miejsca zmieniaja sie w zaleznosci od uzytego progu. Duze obliczenia nie maja wiec sensu. Les Paul ma np w gryfowym przetworniku srubki regulacyjne humbuckerow mniej wiecej w miejscu 24 progu i nikt sie tym nie przejmuje...
Jezeli chodzi o miejsca na przetworniki to miej na uwadze to , ze alikwoty tzn ich miejsca zmieniaja sie w zaleznosci od uzytego progu. Duze obliczenia nie maja wiec sensu. Les Paul ma np w gryfowym przetworniku srubki regulacyjne humbuckerow mniej wiecej w miejscu 24 progu i nikt sie tym nie przejmuje...
Hmm. A jak to jest robione w innych gitarach? Liczone na każdym progu alikwoty?
No a tak przy okazji alikwot i miejsca na przetworniki to szukam jakiegoś sposobu na jak najbardziej dyskretny mechanizm umożliwiający zmianę pozycji. Może ma ktoś jakiś pomysł?
EDIT
Tu link do super znaleziska z ktorego rozumiem tylko czesc ale zawsze cos
http://www.till.com/articles/PickupResp ... index.html
No a tak przy okazji alikwot i miejsca na przetworniki to szukam jakiegoś sposobu na jak najbardziej dyskretny mechanizm umożliwiający zmianę pozycji. Może ma ktoś jakiś pomysł?
EDIT
Tu link do super znaleziska z ktorego rozumiem tylko czesc ale zawsze cos
http://www.till.com/articles/PickupResp ... index.html
Projekt powoli posuwa sie na przod, zalaczam rendering z projektu 3d jeszcze nie skonczonego ale juz prawie...
Uploaded with ImageShack.us[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]