FlyingV NTB

Dyskusje i prezentacje projektów i planów

Moderator: poco

Awatar użytkownika
Fryta
Posty: 225
Rejestracja: 2016-12-21, 19:09

Re: FlyingV NTB

Post autor: Fryta » 2017-05-31, 13:00

tak to sa takie obcegi do gwozdzi, z zeszlifowanym czołem, co prawda nie jest ono zeszlifowane tak na ostro,jakies 0,5 mm skosu jest po zewnętrznej stronie.
Progi sa zaklejone Tidebond Hide glue, głebokosc kontrolowana zanurzenie piły, sloty czyszczone.
---------
Łatwiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić ];)
Awatar użytkownika
Fryta
Posty: 225
Rejestracja: 2016-12-21, 19:09

Re: FlyingV NTB

Post autor: Fryta » 2017-06-23, 08:31

Dawno nic nie wrzucałem ]:)
Decha za olejowana I sobie dosycha, wygląda jak na zdjęciach.
Co do progów … prasę sobie wykonałem, może nie jest to cud techniki, ale działa. Niestety mój plan dogrzewania progów i wprasowania spełzł na niczym, bo bardzo ciężko podgrzać progi bez zastosowania cyny … wiec chcąc nie chcąc, wszystkie progi zostały wyciągnięte i będą wprasowywane ]:)ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
---------
Łatwiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić ];)
michqq
Posty: 582
Rejestracja: 2017-04-04, 20:57

Re: FlyingV NTB

Post autor: michqq » 2017-06-23, 15:26

Niestety mój plan dogrzewania progów i wprasowania spełzł na niczym, bo bardzo ciężko podgrzać progi bez zastosowania cyny
Zastanawiam się czy nie sensowne byłoby uzycie pasty przewodzącej ciepło:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pasta_ter ... dz%C4%85ca

Jest ich kilka rodzajów, byc może któraś nadałaby się do takich celów.
Skrzypce – przyrząd do łaskotania wnętrza ucha za pomocą tarcia końskiego ogona o wnętrzności barana.
Awatar użytkownika
Fryta
Posty: 225
Rejestracja: 2016-12-21, 19:09

Re: FlyingV NTB

Post autor: Fryta » 2017-06-23, 22:42

Moze i sensowne, ale tylko cyne mialem, pozatym prase trzeba przetestowac :-))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
---------
Łatwiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić ];)
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Re: FlyingV NTB

Post autor: poco » 2017-06-24, 04:13

Prowadzicie rozważania n/t dogrzewania progów, a ja nie mogę skumać, o co kaman ! Do czego cyna, pasta przewodząca ?! :shock:
Po prostu, nie spotkałem się w źródłach mnie dostępnych z techniką wpasowywania progu na gorąco. Temperatura powoduje zmiany wymiarów, o czym zawiadamia fizyka. https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozszerza ... 87_cieplna
Przy usuwaniu i owszem, ale to związane jest z potrzebą zmiękczenia kleju, który często jest stosowany jako uszczelnienie i wypełnienie slotu, co przy demontażu progu zmniejsza ryzyko uszkodzenia - wyrywania drewna z krawędzi onego.
"Praska" na pewno zda egzamin, wszak to maszyna prosta, tak z nazwy, jak i konstrukcji, a kwestią podstawową będzie jej "kalibrowanie" do Twoich warunków. ;-) (ja bym zrobił sztywniejszą podstawę)
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Awatar użytkownika
Fryta
Posty: 225
Rejestracja: 2016-12-21, 19:09

Re: FlyingV NTB

Post autor: Fryta » 2017-06-24, 06:33

Podstawe przykrecam do blatu wkretami i jest ok. Co masz na mysli mowiac o kalibracji?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
---------
Łatwiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić ];)
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Re: FlyingV NTB

Post autor: poco » 2017-06-24, 08:44

Chodzi o siłę docisku, czyli długość ramienia siły działania oraz wysokość nad gryfem/listwą progową.
Otwory w dźwigni stanowią osłabienie dźwigni i mogą w tym miejscu , przy zbyt dużej sile nacisku spowodować jej pęknięcie.
Dlatego wszelkie urządzenia typu prasa mają krótkie ramiona siły oporu.
Oczywiście, to co napisałem jest trochę na wyrost, bo nie wiem z jakiego gatunku drewna masz tą dźwignię, jaki otwór i przekrój pionowy.
Tylko tyle. :-D
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Awatar użytkownika
Fryta
Posty: 225
Rejestracja: 2016-12-21, 19:09

Re: FlyingV NTB

Post autor: Fryta » 2017-06-24, 10:34

Ona jest ze sklejki, to taka belka z drabinek szkolnych :-))) jest dos solidna :-))))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
---------
Łatwiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić ];)
Awatar użytkownika
molu
Posty: 1418
Rejestracja: 2012-02-21, 14:42
Lokalizacja: Kraków

Re: FlyingV NTB

Post autor: molu » 2017-06-24, 13:00

Ciekawe skąd masz drabinki szkolne...

T.
Awatar użytkownika
Fryta
Posty: 225
Rejestracja: 2016-12-21, 19:09

Re: FlyingV NTB

Post autor: Fryta » 2017-06-24, 13:59

Mam warsztat w szkole :-))))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
---------
Łatwiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić ];)
Awatar użytkownika
Piniu
Posty: 2939
Rejestracja: 2011-02-15, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: FlyingV NTB

Post autor: Piniu » 2017-06-26, 08:52

Tą praską to ty se możesz..... nie napiszę :)
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Re: FlyingV NTB

Post autor: poco » 2017-06-26, 09:54

Piniu. :-D Nie chciałem zniechęcać kolegi, bo czasami lepiej, jak się przewróci, bo się wtedy nauczy. ;-)
Na temat prasek wszelkiej maści pisaliśmy na forum wiele, ale ...
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Awatar użytkownika
Fryta
Posty: 225
Rejestracja: 2016-12-21, 19:09

Re: FlyingV NTB

Post autor: Fryta » 2017-06-26, 11:11

Chetnie przyme jakies informacje, jest jakis temat na forum poswięcony prasom ?
---------
Łatwiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić ];)
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Re: FlyingV NTB

Post autor: poco » 2017-06-26, 13:54

Mówisz i masz! Wystarczy uruchomić szukajkę.
https://www.forumlutnicze.pl/viewtopic. ... %B3w#p1754
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Awatar użytkownika
Fryta
Posty: 225
Rejestracja: 2016-12-21, 19:09

Re: FlyingV NTB

Post autor: Fryta » 2017-06-26, 14:16

to czytałem ... już dwa razy ... jak się pojawiło i dziś z szukajki.
---------
Łatwiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić ];)
ODPOWIEDZ