Zmienna menzura

Dyskusje i prezentacje projektów i planów

Moderator: poco

Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4398
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Zmienna menzura

Post autor: PiotrCh » 2014-06-11, 15:00

Witam,

Zainspirowany przez Ryszarda (poco) napisałem dziś kalkulator do zmiennej menzury. Kalkulator jest sparametryzowany względem parametrów:

1) liczba strun
2) liczba progów
3) odstęp pomiędzy strunami
4) Zakres menzur od - do (dla skrajnych strun)
5) pochylenie siodełka (numer progu z którego pobierze program pochylenie dla sytuacji poziomego siodełka)

Wpisując te dane program wyrzuca linie progów, które można wyeksportować do pliku graficznego i wrzucić do cada, gdzie można szablon wydrukować 1:1

Na rysunkach pokazuję też linie rozgraniczające (skrajne struny). Na dole jest siodełko, na górze mostek

Nie jestem informatykiem, rozwiązałem to matematycznie i te pęki prostych są wynikami funkcji. Jeśli ktoś programuje aplikacje okienkowe, to może mój algorytm oprogramować. Jak na razie wszystko liczy się i wyświetla w matematycznym środowisku SCILAB (w pełni darmowy do wszelkich zastosowań). Odległości progów liczone są tak jak podał Zenek (Zenek_Spawacz) - z użyciem stałej 17,817. Pochylenie siodełka liczone jest względem dowolnego progu jak dla sytuacji z siodełkiem prostopadłym, czyli wszystko liczy się 2 razy, pierwszy raz (zawsze) jak dla siodełka prostopadłego do osi gryfu, drugi raz jak dla pochylenia wskazanego progu.

Nie wiem czy się przyda to komuś, ale jak już (zachęcony przez Ryszarda) naskrobałem - to informuję. Załączam wynik programu w postaci kilku rysunków (różne pochylenia siodełka). W scilabie izometryczność osi współrzędnych ustawia się jednym kliknięciem, ale tu pokazuję w skali skażonej - lepiej widać o co chodzi.

Jeśli gdzieś popełniłem błąd względem tego co widać w Internecie (gitary o zmiennej skali) to napiszcie, skoryguję wówczas założenia do kalkulatora.
Załączniki
siod5.jpeg
siod10.jpeg
siod15.jpeg