Skrobanie orzeszka - czyli kolejny projekt.
Moderator: poco
Bigsby super , P-90 dobry pomysł , w orzechu i klonie będzie miód , Ale na miłość boską Piniu proszę się nie wygłupiać i natychmiast pogłębić kieszeń na gryf . W tele i stratach gryf powinien być tak spasowany , że śruby to tylko formalność . U ciebie po prostu brakuje jednej ścianki w kieszeni bo ten ząbek to żart , tylko się nie zastawiaj dostępnością do 21 progu .
Widziałem, ale jednak jest to niecodzienne rozwiązaniePiniu pisze:michau25 napisał/a:
Bigsby w tele?
No proszę cię...
https://www.google.pl/sea...bih=693&dpr=0.9
Będzie jeszcze P90 pod gryf i P90 Humbucker pod most
A jak zaokrągli bardziej brzeg to będzie gorzej?darek pisze:zrobić lepiej niż fabryka
No.... zdechnie jej dolna połowa harmonicznychmichau25 pisze:A jak zaokrągli bardziej brzeg to będzie gorzej?darek pisze:zrobić lepiej niż fabryka
Piniu, wygląda na to że powinieneś zrobić identyczną kopię oryginału, łącznie z logiem fendera - wtedy będzie dobrze
Wg mnie w tej zabawie wszystkie chwyty powinny być dozwolone, zwłaszcza w kwestii wyglądu bo gustów jest bez liku, a autor może mieć 'taki gust wypaczony że lubi wrony'. W gruncie rzeczy instrumenty powinno się oceniać przede wszystkim po tym jak grają, a nie po tym na ile odbiegają od instrumentów wiodących ilością sprzedaży.
Bigsby wygląda zawsze świetnie - gdy reszta ma w sobie coś vintage. Tele jest vintage z definicji. Ale uwaga - jazda po bandzie to fajna zabawa, mam nadzieję, że nie spadniesz? Będzie dobrze - trzymam kciuki!
Jaka płytka maskująca będzie? Jak zabarwisz lakier? Masz finalną wizję w głowie, czy idziesz na żywioł?
Jaka płytka maskująca będzie? Jak zabarwisz lakier? Masz finalną wizję w głowie, czy idziesz na żywioł?
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Nie chodzi mi o zabarwienie kryjące w 100% ale o ton, może być jednolity, może być sunburst, coś co wyciągnie rysunek drewna, nie wiem, dlatego pytam;)
piękne wiosło i muzyk pierwsza klasa:)
vintage transparent
piękne wiosło i muzyk pierwsza klasa:)
vintage transparent
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Jasne,
każdy ma jakąś koncepcję. Najgorsza koncepcja to brak koncepcji;) O to mi chodziło, że bigsby pasuje do stylu vintage i nie będzie pasował do telecastera modern w sensie spójności. Przykładowo Shopik zrobił telecastera jak dla mnie zupełnie w stylu nowoczesnym, nijak nie widzę takiego wiosła w stylu country czy bluesie, ale w swoim stylu (modern) jest spójny i dobrze, że nie sieknął tam bigsby Bo to tak jakby włożyć dres i kowbojki na nogi;) Sorki Shopik, że posłużyłem się przykładem twojego telecastera - oczywiście bez żadnych podtekstów co do jego oceny.
Jak dla mnie bigsby to petarda sama w sobie i fajnie, że możemy zobaczyć taki projekt na forum.
każdy ma jakąś koncepcję. Najgorsza koncepcja to brak koncepcji;) O to mi chodziło, że bigsby pasuje do stylu vintage i nie będzie pasował do telecastera modern w sensie spójności. Przykładowo Shopik zrobił telecastera jak dla mnie zupełnie w stylu nowoczesnym, nijak nie widzę takiego wiosła w stylu country czy bluesie, ale w swoim stylu (modern) jest spójny i dobrze, że nie sieknął tam bigsby Bo to tak jakby włożyć dres i kowbojki na nogi;) Sorki Shopik, że posłużyłem się przykładem twojego telecastera - oczywiście bez żadnych podtekstów co do jego oceny.
Jak dla mnie bigsby to petarda sama w sobie i fajnie, że możemy zobaczyć taki projekt na forum.
pozdrowienia
Piotr
Piotr
Płytki maskującej nie będzie P90 jej nie potrzebują. Chcę wyeksponować jak naibardziej drewno. Zastanawiam się także jeszcze nad koncepcją wsadzenia potencjometrów i przełącznika od spodu co by również uniknąć płytki maskującej z przodu, ale tu sprawa jeszcze nie jest przesądzona. Chętnie poczytam sugestie.PiotrCh pisze:Jaka płytka maskująca będzie? Jak zabarwisz lakier? Masz finalną wizję w głowie, czy idziesz na żywioł?
Być może zastosuję delikatne barwienie ciemniejszym odcieniem, żeby niektóre miejsca wyszczególnić, ale na razie muszę porobić próby - pewnie się coś ciekawego urodzi Odcień lakieru chciałbym uzyskać taki vintage-owy. Wiadomo,ze i tak się postarzeje i przyciemni, ale dobrze by było od razu mieć ten efekt.
Wizję mam od jakiegoś czasu, mam projekt utworzony i pewnie jakbym go pokazał to by wielu pytań nie było, ale też końcowego efektu by nie było
Kolega gitarzysta z pewnego bydgoskiego zespołu powiedział mi to samo jak obmacał korpus i gryf. Mnie to jakoś nie przekonuje. Matowy mi sie z meblami kojarzy jakoś...michau25 pisze: Ja bym dał bezbarwny mat i tyle.
Były też pomysły typu olej ale trochę się boję, że wytłumi brzmienie za bardzo. No i jeszcze nic nie olejowałem
PS. Cieszę się,ze się tak rozpisaliście. Wszelkie sugestie są zawsze mile widziane
Z tego co zaobserwowałem przeglądając różne zdjęcia i opisy klucze blokowane jak najbardziej wskazane. No i rolkowy mostek, chociaż dają też zwykłe.
Dla mnie to też nowość i sugeruję się tym co wyczytam i zobaczę. Macałem kilka gitar z takim tremolo w lokalnych sklepach muzycznych właśnie po to, żeby zobaczyć z czym to się je.
Dla mnie to też nowość i sugeruję się tym co wyczytam i zobaczę. Macałem kilka gitar z takim tremolo w lokalnych sklepach muzycznych właśnie po to, żeby zobaczyć z czym to się je.
Ponieważ będę malować całość nitro pędzlem muszę progi wstawić na samym końcu po malowaniu i polerowaniu. Ubzdurałem sobie, że chcę aby nie dochodziły one do samej krawędzi szyjki , żeby końcówki slotów były zapełnione masą drewnianą jak w niektórych starszych fenderach. Aby tego dokonać już teraz musiałem je zapełnić zostawiając miejsce na progi. Przyciąłem więc odpowiednie paski, zabezpieczyłem przed przesuwaniem, przygotowałem masę pyłowo-klejową i wypełniłem co trzeba. Po wyschnięciu oszlifowałem wszystko i wuala Teraz można malować.