Kształt LP

Dyskusje i prezentacje projektów i planów

Moderator: poco

Kak
Posty: 172
Rejestracja: 2021-01-12, 21:49

Re: Kształt LP

Post autor: Kak » 2022-07-15, 19:33

Nadszedł czas na otwory na klucze i logo.
Główkę przykleiłem do sklejki na taśmę malarską i CA. Wydrukowałem rysunek główki i nakleiłem go na nią.
Ustawiłem główkę w zdłuź osi i znalazłem punkt zerowy pod lupą, szpiczastym frezem.
IMG_0931.JPG

Wszystko odbyło się bez kłopotów.

Jak frez jest nowy i ostry to w środku otworów takie cienkie i wysokie pręciki z drewna zostają ;-)
IMG_0938.JPG

Logo oczyściłem, źeby niczego zbędnego w rowkach nie było.
IMG_0951.JPG

To ostatnie zdjęcie mi się podoba. Ale niestety tylko pod tym kątem tak fajnie wygląda ;-)

293216370_598529458299924_4032169728310571981_n-001.jpg
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4302
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kształt LP

Post autor: PiotrCh » 2022-07-15, 20:02

Perfecto, chciałoby się powiedzieć jak CNC, ale nie pasuje😁.
Ładna główka!
pozdrowienia
Piotr
Msawik
Posty: 54
Rejestracja: 2018-06-23, 11:13

Re: Kształt LP

Post autor: Msawik » 2022-07-15, 20:15

Świetna robota, bardzo mi się podoba, moje wiosło chyba aż tak dokładnie nie będzie zrobione.
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4302
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kształt LP

Post autor: PiotrCh » 2022-07-15, 20:47

Ale może być równie fajne albo fajniejsze😁 ta ostateczna fajność to wypadkowa wielu czynników i wtedy przykładowo brak dokładności jest zrekompensowane innymi walorami, dla każdego to będzie co innego. I to jest piękne w lutnictwo😉
pozdrowienia
Piotr
Kak
Posty: 172
Rejestracja: 2021-01-12, 21:49

Re: Kształt LP

Post autor: Kak » 2022-07-15, 20:50

Dzięki, ale nie podejrzewam źeby mi to zbyt dobrze wyszło w całości :-) Mam zero doświadczenia w porównaniu z wami.
Niedawno zauważyłem że binding z jednej strony gryfu przy główce, bardziej wystaje niż z drugiej a gryf już jest zaokrąglony.
Widocznie jakieś nierówności były jak przekręcałem gryf podstrunnicą do góry lub do dołu, więc może się zeszlifuję dolna część bindingu do drewna, z jednej strony przy główce. Muszę ostrożnie szlifować jak do tego dojdę.

Literki z jasnego drewna właśnie oczyściłem, literkę R klejem posmarowałem i klei się do góry nogami, żeby na palisandrę wyciśnięty klej się nie wylał.
DSC_2046.JPG
DSC_2048.JPG
DSC_2049.JPG
Les Paul and Pauls Les Paul.jpg
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4302
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kształt LP

Post autor: PiotrCh » 2022-07-15, 20:59

Marker na pierwszym progu...eee to kastom... 😉
pozdrowienia
Piotr
Msawik
Posty: 54
Rejestracja: 2018-06-23, 11:13

Re: Kształt LP

Post autor: Msawik » 2022-07-15, 21:28

Piotr podtrzymuje nas na duchu w boju z zawiłościami konstrukcji LP - dzięki! :-)
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4302
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kształt LP

Post autor: PiotrCh » 2022-07-15, 21:40

Tak jak kilka oryginalnych LP miałem okazję pooglądać i pomacać to każdy był inny😁 a co dopiero takie autorskie wersje. Fajnie mieć wyjątkową gitarę, a do tego frajdę z robienia🤪
pozdrowienia
Piotr
Kak
Posty: 172
Rejestracja: 2021-01-12, 21:49

Re: Kształt LP

Post autor: Kak » 2022-07-17, 23:25

Przekręcenie główki do góry nogami podczas klejenia literek, żeby klej na główkę nie wypłynął, nie wiele dało ;-)
IMG_0963.JPG


Po ostrożnym szlifowaniu i 4 warstwach rzadkiej politury, wygląda nawet fajnie.
DSC_2091.JPG
IMG_0972.JPG
IMG_0979.JPG
informatkot
Posty: 400
Rejestracja: 2010-03-14, 10:48

Re: Kształt LP

Post autor: informatkot » 2022-07-18, 07:37

Wyszło bardzo ładnie.
Życzę miłego dnia
Rafał
Kak
Posty: 172
Rejestracja: 2021-01-12, 21:49

Re: Kształt LP

Post autor: Kak » 2022-07-18, 20:01

Dzięki.
Korzystam z Twojego pomysłu , żeby nadmiar pierwszej politury w tamponie wytrzeć na jakiejś desce.
Używam sklejki, która leży na zdjęciu. Bardzo dobry pomysł - dzięki.
Muszę skończyć wypełniać pory w mojej eksperymentalnej desce, to na niej będę nadmiar pierwszej politury wycierał ;-)

IMG_0986.JPG

Wycieniowałem poprzeczny binding na końcu gryfu z 2mm na 1mm. Nawet fajnie się frezuje, jak masło ;-)
Te długie po bokach ręcznie muszę zrobić, papierem ściernym.
Fajnie by było je frezarką przefrezować, łatwo i szybko, ale trochę straciłem zaufanie że ten gryf leży idealnie w tym samym miejscu za każdym razem jak go zdejmuję, przekręcam, przykręcam itp, wiele razy.
Albo drewno się wygina jeszcze, pomiędzy frezowaniami.

DSC_2161.JPG
Kak
Posty: 172
Rejestracja: 2021-01-12, 21:49

Re: Kształt LP

Post autor: Kak » 2022-07-26, 13:58

Jak na razie postępu brak. Nie mogę rozgryźć sztuki szelakowania. Oglądam filmy, czytam i szukam wiadomości.
Robię dokładnie to samo co z moją małą tabliczką z logo.
Nakładam szelak na główkę przez tydzień i z dnia na dzień coraz gorzej wygląda, widać coraz więcej rys na powierzchni, matowe pola się robią i kończy się że zeszlifowywuję wszystko.
Jak szlifuję papierem 1200 to widać że przy wszystkich kantach robi się matowe. Pewnie dlatego że tam najwięcej szelaku się osadza i tylko najwyższe punkty szlifuję.
Ale jak próbuję posmarować warstwę szelaku, to tampon robi się brązowy, więc gdzieś do drewna się przeszlifowałem.

Już nie wiem teraz co mam zrobić, bo tampon robi się brązowy a środek główki się błyszczy.
Szlifować dalej, żeby całość się zrobiła matowa, czy nakładać szelak, żeby matowe zaczęło się błyszczyć...
Nie chciał bym przeszlifować palisandry na wylot przy kancie. I tak jest cienka.
Kiedyś miała 1mm grubości ale szlifuję ją cały czas.


Tu po przeszlifowaniu papierem 1200 na sucho, kanty robią się matowe:
IMG_1010.JPG
Tu trochę więcej zeszlifowane:
IMG_1013.JPG
I na koniec jeden raz przeciągnłem wzdłuż szelakiem "1lb cut"
IMG_1016.JPG
Mimo że niektóre miejsca są matowe, to jak się patrzy na główkę z boku, to widać odbicie lustrzane w palisandrze, na tych matowych polach teź.
informatkot
Posty: 400
Rejestracja: 2010-03-14, 10:48

Re: Kształt LP

Post autor: informatkot » 2022-07-26, 14:27

Nakładać i robić przerwy. Nie dopuszczać do zatrzymywania się tamponu. Jak przecierasz warstwę papierem 1200 to zastanów się jak ona jest cienka i ile jeszcze takich cienkich warstw jest potrzebnych. Cierpliwości.
Życzę miłego dnia
Rafał
Awatar użytkownika
Waldzither9
Posty: 1156
Rejestracja: 2018-04-18, 23:05

Re: Kształt LP

Post autor: Waldzither9 » 2022-07-28, 15:01

Na warstwę szelaku pokrywającego drewno, następne warstwy można "ubogacić" dodana do szelaku kropelką oleju parafinowego oczyszczonego, bezpośrednio na gałganek, co sprawi że powierzchnia będzie bardziej lustrzana. Gdyby szelak rozpuszczał warstwy poprzednie to oznacza ,że stężenie jest złe tzn za dużo alkoholu.Po wyschnięciu olej wyjdzie po przetarciu flanelą lub czymś podobnym.
Olej bezpośrednio na drewno nasączy je czyli źle, jednak na warstwach szelaku zwiększa napięcie powierzchniowe co powoduje gładkość.
Pozdrawiam Andrzej
Awatar użytkownika
SebastianL
Posty: 707
Rejestracja: 2020-06-16, 08:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kształt LP

Post autor: SebastianL » 2022-08-03, 09:06

To ja tylko przypomnę, jako że od dawna nic nie pisałem, że główkę polituruje się trudno i sesja powinna się składać z kilku zaledwie pociągnięć tamponem nie nasączonym zbyt mocno roztworem oraz bez dociskania, delikatnie.

Główkę najlepiej politurować przy okazji politurowania większej powierzchni, na przykład wierzchu. Politurując wierzch, tuż przed dodaniem szelaku do tamponu, przeciągam nim kilka razy wzdłuż główki i to wszystko.

Ostatnio nie udzielaniem się bo jestem na wakacjach w Bretanii. Wrócę 24 sierpnia i wtedy będę mógł pisać więcej.
ODPOWIEDZ