Czy można łączyć ?

Pickupy , preampy , lutowanie , schematy

Moderator: poco

Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-02, 21:00
Lokalizacja: Koszalin

Czy można łączyć ?

Post autor: Andrzej » 2011-12-04, 23:18

Witam. Mam pytanie czy można łączyć w gitarze przetworniki ceramiczne i te z magnesami Alnico , czy lepiej wybrać jeden rodzaj ?
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2011-12-04, 23:21

Jak najbardziej mozna.
Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 524
Rejestracja: 2011-01-02, 21:00
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Andrzej » 2011-12-04, 23:51

Dzięki za odpowiedż .Bo mam taki problem . Remontuje swojego strata i muszę wymienić pickguard a jako że jestem leworęczny mam kłopot z nabyciem pickguarda leworęcznego , te które są dostępne w guitar project są z otworami S+S+S a ja czasem lubię coś cięższego zagrać więc pomyślałem o mini humbuckerze o rozmiarach singla zamontowanym pod mostem . Chociaż słyszałem takie opinie że mini humbucker nigdy nie zabrzmi tak jak jego większy brat ,a po rozłączeniu cewek nie będzie też typowym singlem . Prawda czy fałsz ? :D
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2011-12-05, 01:01

Geometria cewek ma rowniez znaczenie dla soundu , wiec chyba jest to prawda ... jak duze sa te roznice trzeba jednak sprawdzic samemu.
Awatar użytkownika
diabelfk
Posty: 31
Rejestracja: 2011-09-29, 12:55
Lokalizacja: Hämeenlinna/Finlandia/Suomi

Post autor: diabelfk » 2011-12-14, 22:04

Potwierdzam Zenka można łączyć alnico z ceramikami.Co do mini humbuckerów to różnica jest niewielka jakaś tam jest ale... ja mam w tele minihumba przy mostku na ceramiku a singla na alnico przy gryfie i jest dobrze a powiem nawet że świetnie.Jeśli poszukujesz lewostronnego pickguarda to jest pewna alternatywa ..zrobić go http://guitarproject.pl/c/253/material- ... nicze.html .Pozdrawiam:)
Bo Diabeł tkwi w szczegółach ... };->
Bemol
Posty: 100
Rejestracja: 2012-01-07, 16:32
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Bemol » 2012-01-08, 17:32

Andrzej pisze: Chociaż słyszałem takie opinie że mini humbucker nigdy nie zabrzmi tak jak jego większy brat ,a po rozłączeniu cewek nie będzie też typowym singlem . Prawda czy fałsz ? :D
Oczywiście że tak ! W obudowie singla trzeba wepchnąć to samo co w typowym humbuckerze.Pomyśl teraz czy da się tam wepchnąć tyle drutu co w normalnym humbuckerze , Pomijam już nawet mniejszy magnes i bardzo wąskie nabiegunniki.żeby zmieścić uzwojenia trzeba nawinąć mniej drutu zwykle do tego trzeba zejść ze średnicą do 0,005mm standardowo w typowych przetwornikach stosuje się uzwojenia 0.063-0.075.
Dobrze wykonane mini-humbuckery są w stanie rywalizować z humbuckerami typu vintage o niedużym poziomie sygnału, ale nie mają szans stawać w szranki z nowszymi ale ciągle pasywnymi konstrukcjami.Prócz tego co napisałem sprawa z ch-ką pickupów ma się tak.Im mniej uzwojenia tym mniejszy poziom sygnału większa zawartość tonów średnich i wysokich w sygnale i czuły przetwornik z dobrym tzw. atakiem.Im więcej drutu na cewce tym mocniejszy sygnał ale mniej czuły przetwornik z większą ilością niskich tonów w sygnale, przy "przegięciu" z ilością drutu mimo tego że da się nam wepchnąć ogromną liczbę uzwojeń uzyskamy mocny sygnał ale strasznie mułowaty i mało czuły przetwornik z nienaturalnie rozłożoną charakterystyką sygnału zaczną być pobijane pewne częstotliwości które nie są "dobre" dla gitary które są przenoszone na niektórych wzmacniaczach z głośnikami o szerokim jak na gitarę paśmie.Dlatego wymyślono aktywne przetworniki, żeby uzyskać duży poziom sygnału ale zachować wysoką czułość i uniknąć "mulenia".
Co do geometrii pickupów to pickup z cewką płaską a szeroką da nam pickup o większej zawartości niskich tonów.Wąska a wysoka cewka da dużo wysokich tonów co pozwala łatwo uzyskać tzw. "szklankę" przy pojedynczych przetwornikach.Trzeba jeszcze dopasować moc magnesów i wymiary magnesów oraz konstrukcję nabiegunników do konstrukcji cewki oraz dobrać odp. ekranowanie, gdyż ekranowanie w zależności od rodzaju nieco wytłumia pewne częstotliwości.Tak samo obudowa jest ważna pickup obudowany w grube solidne drewno zabrzmi już nieco inaczej niż taki z otwartymi mabiegunnikami i plastykowym karkasie robiącym jednocześnie za obudowę.
Awatar użytkownika
michau25
Posty: 353
Rejestracja: 2010-09-27, 18:10
Lokalizacja: Katowice

Post autor: michau25 » 2012-01-08, 17:44

Bardzo ciekawe rzeczy tylko unikałbym stwierdzeń typu 'zabrzmi nieco inaczej' itp. Im więcej konkretów tym lepiej dla naszego forum. Jeśli można to stwierdzić przydałoby się napisać jaki parametr zmienia cecha budowy (co oczywiście w poście powyżej zostało ujęte, ale nie we wszystkich miejscach, może się czepiam, ale co tam :-P )
Bemol
Posty: 100
Rejestracja: 2012-01-07, 16:32
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Bemol » 2012-01-08, 17:53

michau25 pisze:Bardzo ciekawe rzeczy tylko unikałbym stwierdzeń typu 'zabrzmi nieco inaczej' itp. Im więcej konkretów tym lepiej dla naszego forum. Jeśli można to stwierdzić przydałoby się napisać jaki parametr zmienia cecha budowy (co oczywiście w poście powyżej zostało ujęte, ale nie we wszystkich miejscach, może się czepiam, ale co tam :-P )
Nie da sie wszystkiego dokładnie opisywać i sprecyzować, niektóre drobne niuanse są niedostrzegalne dla niektórych ale dobrze je widać przy obserwowaniu widma sygnału na aparaturze.Gdy ktoś chce się zająć pickupami na poważnie to trzeba mieć analizator na początku wystarczyłby taki typu program komputerowy, ale warto mieć też oscyloskop tutaj niestety już w grę wchodzi najprostsze urządzenie stacjonarne bo komputer jako oscyloskop nie wyrabia i zniekształca przebiegi.Można też za pomocą oscyloskopu mierzyć precyzyjnie napięcia, obejrzeć czy nie przenoszą nasze pickupy jakichś zakłóceń z zewnątrz czy nie wpływają na siebie zbyt mocno w danej konfiguracji, dokładnie widać kiedy dźwięk się przesterowywuje i to możemy to zaobserwować zanim to przesterowanie usłyszymy. Trzeba mieć w ogóle pojęcie o elektronice szczególnie do tworzenia aktywnych przetworników. Napisałem przecież jakie są główne założenia w kształtowaniu brzmienia.Wszystkie się sumują .Żeby dorze się zabrać za przetworniki najlepiej mieć odp. zaplecze techniczne i zbudować specjalny wzmacniacz do testowania oraz poświęcić jakąś mniej wartościową gitarę do zrobienia gitary testowej takiej by się dało montować przystawki bez zdejmowania strun.
ODPOWIEDZ