Lakier alkidowo-uretanowy

Czyli chemia w lutnictwie.

Moderator: poco

Bryza
Posty: 8
Rejestracja: 2015-02-09, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Lakier alkidowo-uretanowy

Post autor: Bryza » 2015-02-12, 01:27

Zajmuję się gitarą Defil Julia 2 (jakby ktoś nie przeczytał mojego przywitania ;) ). Była w opłakanym stanie, więc zdarłem lakier z zamiarem położenia nowego wraz ze zmianą koloru. Gitarą zajmuję się od w sumie roku (głównie sobie leży bo czasu brak).
W wakacje na gołe drewno położyłem lakierobejcę w kolorze palisandru i przykryłem jedną cieniuteńką warstwą lakieru alkidowo-uretanowego. Jak go kupowałem to sprzedawca zarzekał się że ktoś już od niego malował takim lakierem gitarę i sobie chwalił. Przeczesałem całe forum i niestety nic nie znalazłem na ten temat. Stąd nasuwa się pytanie, czy wykończyć gitarę tym lakierem czy znowu zedrzeć wszystko i malować nitrem. Dodam że jest to moje pierwsze malowanie gitary i nie mam za dużego zaplecza technicznego.

PS. wcześniej malowałem takim samym lakierem (tylko że półmat stare meble kowalskiego i wyszło całkiem ładnie przy niewielu warstwach).
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4398
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lakier alkidowo-uretanowy

Post autor: PiotrCh » 2015-02-12, 09:34

ale ta lakierobejca... no nie wiem sam:( Na forum jest opisanych kilka technik barwienia i lakierowania gitar zarówno desek jak i pudeł - może wybierzesz którąś z nich?
pozdrowienia
Piotr
Bryza
Posty: 8
Rejestracja: 2015-02-09, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lakier alkidowo-uretanowy

Post autor: Bryza » 2015-02-12, 21:02

Na razie jestem zbyt biedny żeby zmieniać koncepcję. Pomaluję jak zacząłem, pewnie zmienię w przyszłośc, jal będę miał trochę większe doświadczenie i zaplecze techniczne
Awatar użytkownika
PiotrCh
Posty: 4398
Rejestracja: 2013-02-12, 00:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lakier alkidowo-uretanowy

Post autor: PiotrCh » 2015-02-12, 21:15