Strona 2 z 2

: 2013-01-21, 12:06
autor: screemer
Aby uzupełnić temat ... ja także stosuję CA mieszany z opiłkami drewna/plastiku jako wypełniacz przy wszelakich naprawach podstrunnic i chciałbym podzielić się moim spostrzeżeniem - nie kupujcie żadnych magicznych i drogich "akceleratorów" - akcelerator do CA to najzwyklejsza soda oczyszczona czyli wodorowęglan sodu dostępny w każdym spożywczaku . Koszt jest zerowy - ja po prostu zwędziłem żonie sodę do ciasta z kuchni ... sprawdza się rewelacyjnie - w stanie suchym jak i rozpuszczonym w wodzie w butelecze z atomizerem. Dodatkowym plusem stosowania CA jest to, że z czasem (i schnięciem) praktycznie nie zmienia objętości i do tego bardzo łatwo się szlifuje, więc jest bardzo dobrą bazą na "szybkie" szpachlówki.

EDIT: Poco pisaleś o adhezyjności CA do markerów - CA jest nie-adhezyjny jedynie do dwóch tworzyw - polietylenu i teflonu, więc nie powinno być problemu.

: 2013-01-22, 09:11
autor: mroku
super! TE aktywatory kosztują fortunę.

Po kilkudniowym szperaniu w necie znalazłem, że cyjanoakryl ( a także żywicę ) można zabarwić tuszem (taki jak do pióra)

: 2013-01-22, 10:27
autor: screemer
Nie wiem mroku co dokładnie masz na myśli ale takie tanie nie są:

Link

: 2013-01-23, 09:14
autor: mroku
ja kupowalem za 15zl:)

: 2013-01-24, 17:15
autor: screemer
No to oszczędność 14.50 jak sie patrzy :)

: 2013-06-01, 23:33
autor: Darrex
Odkopię trochę temat, samemu szukając informacji na temat klejów, bo poruszona została tutaj kwestia "lakieru cyjanoakrylowego". Otóż, jak już pewnie niektórzy z Was wiedzą, CA stosuje się czasami do zabezpieczania podstrunnic klonowych, jak i topów np. ze zgniłka klonowego. "Spalted maple" jest miękki i gąbczasty, dlatego niektórzy lutnicy z powodzeniem stosują CA do utwardzenia całej powierzchni gitary elektrycznej przed ostatecznym wykańczaniem. Nie jest to tani sposób, ale skuteczny. Dlatego ta metoda może się niektórym kojarzyć z "lakierowaniem CA".