Strona 4 z 5
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-11, 19:29
autor: PiotrCh
No tak, lenistwo od razu...

Dził zeskrobałem górę główki bo w kontrałcie do dołu była brzydka, tzn. poobijana, z rysami i wgniotami. Więc nie będzie logo Simon&Patrick... a może i dobrze? Nie będzie żadnego logo tylko platerowanie mahoł-orzech-mahoł.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-12, 19:14
autor: Jan
No i bardzo dobrze, nie musi byę na główce starego logo bo zmiany są bardzo znaczęce. Możesz zrobię nowę wklejkę i na niej zamiełcię informację kto dokonywał przebudowy i na jakiej bazie.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-13, 14:05
autor: PiotrCh
Zobaczymy, jakoł zaznaczę, że był to SP S6 z Kanady:) Główka była niestety zmaltretowana i nie udało się utrzymaę tego logo.
Walczę z płytę wierzchnię. Janek - robię ręcznie:) Strugałem i blachę wygładzam, potem papier.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-13, 14:26
autor: Jan
Bardzo dobrze. Do tej pory wszystkie blaty i boczki robiłem ręcznie strugiem, papierem na desce i cyklinę. To może nie jest łatwe i jest bardzo czasochłonne ale to lutnictwo w tradycyjnym wymiarze i wymagajęce sporej umiejętnołci i wiedzy lutniczej. Na walcówkę też przyjdzie pora ale organiczna praca u podstaw to jest wyzwanie w lutniczym wydaniu. Wiem, że ty akurat bez problemu dasz sobie z tym radę ale miło popatrzyę na takę robotę. To coś zupełnie innego niż CNC-lutnictwo.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-14, 19:01
autor: Jan
Mam nadzieję, że jakieł sample usłyszę

?
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-24, 20:16
autor: PiotrCh
Gitara już gra:)
Jestem więcej niż zadowolony. Długo myłlałem co zrobię, żeby kształt, którego nie lubię wizualnie nie wzięł góry i wymyłliłem taki oto strój (sukienkę). Barwienie, politura i pickguardy mojej autorskiej wizji - mogę się nie podobaę albo podobaę:) Mi się podoba i tak zostanie.
Brzmi łwietnie, dostała powietrza i oddechu, a jednoczełnie trochę jasnej barwy z uwagi na klonowo-amazaque plecki.
Jest ustawiona na niskę i wygodnę akcję, stroi i wybrzmiewa zawodowo. Nigdy jej nie sprzedam, chyba że trafi się ktoł kto się umie poznaę na pięknie i ma jednoczełnie gruuuby portfel

Czyli jednak nigdy
Ciężko było ję sfotografowaę bo kolory szaleję. Ale tak to mniej więcej wyględa.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-24, 21:58
autor: Jan
Ale zajefajne pudło

klasa!
Nie podoba mi się to białe, reszta super.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-24, 22:47
autor: PiotrCh
To białe? Mówisz o materiale pod gitarę? Na białym lepiej mi się fotografuje niż na czarnym. Bo chyba nie mas zna myłli pickguardu? Jego linia koryguje kształt dreadnought i sprawia, że gitara nabiera fasonu, a nie jak skrzyżowanie gruszki z manekinem. Ale musisz jeszcze prze-kontemplowaę relację linii pickguard-pudło. Po jakimł czasie zobaczysz o co chodzi

Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-25, 00:31
autor: Waldzither9
Biały pickguard jest odważny, ale pasuje kontrastem. Grubołę pudła daje podstawy do oczekiwania na mocny , ciepły dęšłwięk.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-25, 00:52
autor: SebastianL
Każdy ma swoję szkołę i zachcianki. Ja z kolei nie lubię zasłaniaę drewna plastikiem, przecież jest ono takie ładne...
Git gitara wyszła. Główka bardzo mi się podoba.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-25, 06:58
autor: Jan
No ten pickguard mi się nie podoba

. A reszta wyględa łwietnie ale przecież nie mnie ma się podobaę tylko właścicielowi. Linia pickguard - pudło bardzo ładna to mi się podoba

.
Barwiłeł politurę? Zrobienie całego pudła w jednym ciemnym kolorze to był bardzo dobry pomysł, ma to coś jak się na nię patrzy.
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-25, 11:41
autor: PiotrCh
@ Andrzej, Janek, Sebastian
Jasna sprawa:) Ja sobie żartuję w tonie "jedyniesłusznołci"

Design jest odważny i mam łwiadomołę, że nie każdy jest amatorem takich wybiegów. Tworzęc ten design zadawałem sobie pytanie - czy to ma byę gitara taka jak inne czy może trochę bardziej jednostkowa. Obecnie design idzie w innym kierunku, ale ja myłlałem o epokach minionych - styl vintage. Zobaczcie, kiedyś design pickguardów był specyficzny, może były grube i plastikowe, ale miały fajnę linię...a dził standardowa łezka za 6 zł załatwia problem :(
http://www.pinrepair.com/vgi/gibson/63_everly_1.jpg
https://www.pickguardplanet.com/gibson- ... ickguards/
https://forum.gibson.com/topic/155619-h ... -acoustic/
https://www.shutterstock.com/pl/editori ... -5540716bx
https://avaluer.org/explore/516851-1968 ... pick_guard
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-25, 13:17
autor: SebastianL
Faktycznie, dawniej lutnicy chyba chętniej przyklejali takie elementy do gitary. Gitary flamenco z połowy XX wieku często miały osłonki z białego plastiku, a dawniej z drewna. Drewno jest ładne, ale się zużywa. Po zużyciu można uzupełnię. Obecnie w gitarach flamenco dominuję osłonki z transparentnego plastiku, więc grzeczne i neutralne stylistycznie

Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-25, 13:41
autor: PiotrCh
Zwłaszcza, że muzycy grajęcy flamenco pukaję stukaję w pudło dla lepszego efektu perkusyjnego.
W gitarach akustycznych płyty są poorane kostkę i paluchami również. Ja się zastanawiałem, gdzie najczęłciej pukam stukam. Dlatego też nie mogłem zostawię rozety bez osłony u dołu - bo zawsze tam oram drewno:) Więc jest to na pewno element zwięzany z utrzymaniem stanu technicznego, ale czemu nie wykorzystaę tego również do pewnej stylistyki, która swoję linię, kolorem, fakturę pobudza wyobraęšłnię i może sprawię, że instrument staje się charakterystyczny. Moim zdaniem ma to podwójny sens.
A drewno vs plastik/metal/skóra/płyta winylowa/jeans/ęwieki - to są tylko łrodki wyrazu, choę oczywiłcie maję różnę trwałołę. Plastik na gitarach to już element kultury, można od tego odejłę, ale nie zaprzeczy się - że to jest element historii (przytoczone linki). Drewna w tej gitarze jest sporo - więc plastik wprowadza jakieł rozróżnienie;)
Re: Simon & PatrickS6
: 2021-03-25, 19:44
autor: Jan
Czyli pancernik jest przystosowany do golpe
