Strona 4 z 5
Re: FlyingV NTB
: 2017-05-31, 13:00
autor: Fryta
tak to sa takie obcegi do gwozdzi, z zeszlifowanym czołem, co prawda nie jest ono zeszlifowane tak na ostro,jakies 0,5 mm skosu jest po zewnętrznej stronie.
Progi sa zaklejone Tidebond Hide glue, głebokosc kontrolowana zanurzenie piły, sloty czyszczone.
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-23, 08:31
autor: Fryta
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-23, 15:26
autor: michqq
Niestety mój plan dogrzewania progów i wprasowania spełzł na niczym, bo bardzo ciężko podgrzaę progi bez zastosowania cyny
Zastanawiam się czy nie sensowne byłoby uzycie pasty przewodzęcej ciepło:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pasta_ter ... dz%C4%85ca
Jest ich kilka rodzajów, byc może którał nadałaby się do takich celów.
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-23, 22:42
autor: Fryta
Moze i sensowne, ale tylko cyne mialem, pozatym prase trzeba przetestowac

)
Wysłane z iPhone za pomocę Tapatalk
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-24, 04:13
autor: poco
Prowadzicie rozważania n/t dogrzewania progów, a ja nie mogę skumaę, o co kaman ! Do czego cyna, pasta przewodzęca ?!
Po prostu, nie spotkałem się w ęšłródłach mnie dostępnych z technikę wpasowywania progu na goręco. Temperatura powoduje zmiany wymiarów, o czym zawiadamia fizyka.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rozszerza ... 87_cieplna
Przy usuwaniu i owszem, ale to zwięzane jest z potrzebę zmiękczenia kleju, który często jest stosowany jako uszczelnienie i wypełnienie slotu, co przy demontażu progu zmniejsza ryzyko uszkodzenia - wyrywania drewna z krawędzi onego.
"Praska" na pewno zda egzamin, wszak to maszyna prosta, tak z nazwy, jak i konstrukcji, a kwestię podstawowę będzie jej "kalibrowanie" do Twoich warunków.

(ja bym zrobił sztywniejszę podstawę)
Pozdrawiam, Ryszard
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-24, 06:33
autor: Fryta
Podstawe przykrecam do blatu wkretami i jest ok. Co masz na mysli mowiac o kalibracji?
Wysłane z iPhone za pomocę Tapatalk
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-24, 08:44
autor: poco
Chodzi o siłę docisku, czyli długołę ramienia siły działania oraz wysokołę nad gryfem/listwę progowę.
Otwory w dęšłwigni stanowię osłabienie dęšłwigni i mogę w tym miejscu , przy zbyt dużej sile nacisku spowodowaę jej pęknięcie.
Dlatego wszelkie urzędzenia typu prasa maję krótkie ramiona siły oporu.
Oczywiłcie, to co napisałem jest trochę na wyrost, bo nie wiem z jakiego gatunku drewna masz tę dęšłwignię, jaki otwór i przekrój pionowy.
Tylko tyle.
Pozdrawiam, Ryszard
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-24, 10:34
autor: Fryta
Ona jest ze sklejki, to taka belka z drabinek szkolnych

)) jest dos solidna

)))
Wysłane z iPhone za pomocę Tapatalk
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-24, 13:00
autor: molu
Ciekawe skęd masz drabinki szkolne...
T.
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-24, 13:59
autor: Fryta
Mam warsztat w szkole

)))
Wysłane z iPhone za pomocę Tapatalk
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-26, 08:52
autor: Piniu
Tę praskę to ty se możesz..... nie napiszę

Re: FlyingV NTB
: 2017-06-26, 09:54
autor: poco
Piniu.

Nie chciałem zniechęcaę kolegi, bo czasami lepiej, jak się przewróci, bo się wtedy nauczy.
Na temat prasek wszelkiej małci pisaliłmy na forum wiele, ale ...
Pozdrawiam, Ryszard
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-26, 11:11
autor: Fryta
Chetnie przyme jakies informacje, jest jakis temat na forum poswięcony prasom ?
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-26, 13:54
autor: poco
Mówisz i masz! Wystarczy uruchomię szukajkę.
https://www.forumlutnicze.pl/viewtopic. ... %B3w#p1754
Pozdrawiam, Ryszard
Re: FlyingV NTB
: 2017-06-26, 14:16
autor: Fryta
to czytałem ... już dwa razy ... jak się pojawiło i dził z szukajki.