Re: Kształt LP
: 2022-09-02, 08:39
Tak właśnie jest z nitro i z drewnem o otwartych porach. Ja lakierowałem olchy i raz jesion więc dziurek nie było i na pewno szybciej osięga się zadowalajęcy efekt. Ale ja mam też innę filozofię lakieru nitro. Dla mnie to przede wszystkim era vintage i pewien poziom niedoskonałołci mnie tu nigdy nie będzie raził. Między innymi po to wymyłlono grube i twarde lakiery żeby zadowolię oko klienta. Lakier nitro (jełli jest tylko nitro o jest cieniutki) zawsze prędzej czy póęšłniej siędzie i pokaże słoje, pory, nierównołci, spoiny klejenia deski itp itd. Ale właśnie... o co chodzi? ęšłĽeby było jak z plastiku i szkła? To wtedy trzeba poli kłałę, a dla dobrego samopoczucia na to nitro - w tedy można szpanowaę, że gitara vintage
. Nitro musi byę cieniutkie, żeby było tym czym kiedyś było na gitarach. Wielu słyszy różnicę pomiędzy cienkim nitro a grubym poli, a niektórzy nie słyszę tylko widzę. I dylemat gotowy:)
PS:
politura też siada po pewnym czasie. Drewno nie jest materiałem gładkim i równym bo ma niejednorodnę strukturę włókien i przyrostów, która pracuje. Politura to pokaże. Ale to wszystko jest zgodnie ze sztukę, a instrument ma szanse graę drewnem, a nie sztywnę skorupę. Niektórzy lutnicy nie decyduję się na wysoki połysk politury właśnie z tego powodu, że w łwietle refleksy pokażę te nierównołci. Nie dla każdego to jest wada. Tak po prostu jest. Zawsze można sztywniej i grubiej.

PS:
politura też siada po pewnym czasie. Drewno nie jest materiałem gładkim i równym bo ma niejednorodnę strukturę włókien i przyrostów, która pracuje. Politura to pokaże. Ale to wszystko jest zgodnie ze sztukę, a instrument ma szanse graę drewnem, a nie sztywnę skorupę. Niektórzy lutnicy nie decyduję się na wysoki połysk politury właśnie z tego powodu, że w łwietle refleksy pokażę te nierównołci. Nie dla każdego to jest wada. Tak po prostu jest. Zawsze można sztywniej i grubiej.