Hagstrom Viking Deluxe Baritone
Moderator: Jan
Hagstrom Viking Deluxe Baritone
Konstrukcja może nie rewolucyjna, ale z całą pewnością ciekawa. Semi-hollow z menzurą 28" (po takiej spodziewałbym się bardziej rzeźnickiej gitary ). Na tym filmiku pięknie mruczy Pozostaje pytanie czy nie lepiej byłoby zrobić sobie siódemkę. Jak szaleć to szaleć
Konstrukcja bardzo ciekawa, i prócz menzury jest tam jeszcze ciekawe wzmocnienie gryfu.
Link >
Takie rozwiązanie zapewnia bardzo stabilny gryf.
Pozdrawiam
Link >
Takie rozwiązanie zapewnia bardzo stabilny gryf.
Pozdrawiam
Prawdopodobnie gryf jest sklejany z dwóch lub trzech części i obie są frezowane tym samym frezem, a następnie po włożeniu kształtownika zamknięte na klej. W ten sam sposób firma Rickenbacker wykonuje po dwa kanały na trusa w jednym gryfie. Można też jednym frezem kształtowym i potem wcisnąć na klej ten metalowy element.
Mnie zastanawia co innego, a mianowicie jak działa tam regulacja krzywizny trussrodem, zwłaszcza, że jest to pojedynczy drut i na przekrojach pokazane jest wypełnienie otworu na całym jego przekroju.
Pozdrawiam, Ryszard
Mnie zastanawia co innego, a mianowicie jak działa tam regulacja krzywizny trussrodem, zwłaszcza, że jest to pojedynczy drut i na przekrojach pokazane jest wypełnienie otworu na całym jego przekroju.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
No właśnie, o ile będzie /jest potrzeba. Z tego stwierdzenia wyłania się następny temat, a mianowicie konieczność obliczenia tejże już na etapie doboru materiały lub nikt się tam jakimiś krzywiznami nie zajmuje ustalając gryf jako równą powierzchnię i już lub z doswiadczenia wiadomo, że po sprężeniu tej wkładki siłą X-Nm przy pomocy pręta po założeniu strun gryf ulegnie deformacji od A-B, gdzie ten przedział jest np. 1mm.
Reszta, to akcja na siodełku i mostku. To by załatwiało sprawę ingerencji z zewnątrz przez niepowołanych lub zabezpieczenie idiotoodporne. Gwarancja, gdy pozostają ustawienia fabryczne. A może ta wkładka jest dzielona? Nie znam na tyle angielskiego aby zrozumieć, co tam marudzi na filmiku ten facio.
Pozdrawiam, Ryszard
Reszta, to akcja na siodełku i mostku. To by załatwiało sprawę ingerencji z zewnątrz przez niepowołanych lub zabezpieczenie idiotoodporne. Gwarancja, gdy pozostają ustawienia fabryczne. A może ta wkładka jest dzielona? Nie znam na tyle angielskiego aby zrozumieć, co tam marudzi na filmiku ten facio.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
- James_Bond
- Posty: 27
- Rejestracja: 2011-02-19, 02:25
- Lokalizacja: Kielce
Pan na filmiku nic konkretnego nie mówi, oprócz tego, że dzięki temu "szyjka nie skręci się i nie wygnie, a podstrunnica jest ze specjalnego kompozytu" w skrócie.
Przekopałem internet i jest zaskakująco mało informacji, chyba, że ktoś zna szwedzki, to znalazłem opis patentowy :P
http://was.prv.se/spd/pdf/8Zawo9617tL%2 ... 0125.C.pdf
Na logikę: jest szyna, w niej luźno chodzący pręt, a z obu nagwintowanych stron szyny śruby, które sobie ten pręt popychają...?
Przekopałem internet i jest zaskakująco mało informacji, chyba, że ktoś zna szwedzki, to znalazłem opis patentowy :P
http://was.prv.se/spd/pdf/8Zawo9617tL%2 ... 0125.C.pdf
Na logikę: jest szyna, w niej luźno chodzący pręt, a z obu nagwintowanych stron szyny śruby, które sobie ten pręt popychają...?
007. Miałbyś rację, gdyby było wiadomo, że kształtownik jest rozdzielony gdzieś tam. Wtedy taka interakcja śrub powodowała by wygięcie gryfu - oś otworu i śruby jest powyżej osi geometrycznej gryfu, ok.
Myślę jednak, że jeżeli podstrunnica jest z kompozytu + wkładka z Al+ pręt + klejony gryf, to ten układ bardzo mało jest podatny na deformacje związane z siłami naciągu strun oraz zmian temperatury i wilgotności i pewnie jest tak wyliczone, że wygięcie jest ustawione z matematyczna precyzją. Szwedzi są znani z takich dokładnych konstrukcji - Grippen, Volvo itd....
Pozdrawiam, Ryszard
Myślę jednak, że jeżeli podstrunnica jest z kompozytu + wkładka z Al+ pręt + klejony gryf, to ten układ bardzo mało jest podatny na deformacje związane z siłami naciągu strun oraz zmian temperatury i wilgotności i pewnie jest tak wyliczone, że wygięcie jest ustawione z matematyczna precyzją. Szwedzi są znani z takich dokładnych konstrukcji - Grippen, Volvo itd....
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est