Cześć z tej strony Dysol

Tu możesz się przywitać i przedstawić (wymagane)

Moderator: Jan

Dysol
Posty: 13
Rejestracja: 2022-02-19, 13:24

Cześć z tej strony Dysol

Post autor: Dysol » 2022-02-21, 16:35

Witajcie!
Wypada się przywitać więc to czynię :-)
Jestem grafikiem komputerowym jednak praca z drewnem daje mi sporo zadowolenia. W ramach popularyzacji cajonów zajmuję się również ich tworzeniem. Jestem hobbystą jeśli chodzi o gitary. Mam w domu klasyka, elektroakustyka, stratocastera i niedawno zakupionego super strata z lat 90 w układzie HSH żeby sobie czasem ostro pograć i tu jest powód mojej bytności na forum. Czego nie ruszę w tej gitarze to wszystko mi nie pasuje. A to wypada nabić progi, a to zmienić siodełka na mostku, a to mostek tremolo na stały, a to przystawki etc. etc.

Postanowiłem sobie zbudować własną gitarę elektryczną na bazie superstrata w układzie HH z Merlinami Hellfire. Zakładana menzura 25,5", 24 progi.
Plan zakłada:
1. Stworzenie własnego planu lub adaptację już istniejącego zdobywając przy tym niezbędną wiedzę.
2. Czyny. Na start gryf i tu już mam wiele wątpliwości na temat wyliczeń menzury itp. (opisałem w poście)
3. Obróbka drewna. Wybór padł na korpus olcha, gryf klon, podstrunnica palisander. Tu nie jestem do końca przekonany. Osobiście wolałbym użyć rodzimych gatunków drewna na całość tylko jaki, gdzie je zdobyć? Szukam, szukam... :-)
4. Elektronika i wykończenie.

Tyle w skrócie.
informatkot
Posty: 457
Rejestracja: 2010-03-14, 10:48

Re: Cześć z tej strony Dysol

Post autor: informatkot » 2022-02-21, 17:59

Plan nie jest zły!
Witaj.
Życzę miłego dnia
Rafał
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Re: Cześć z tej strony Dysol

Post autor: poco » 2022-03-03, 02:55