Renowacja elektrycznej samoróbki SG

Tu opisujemy jak daliśmy nowe życie starym instrumentom

Moderator: Jan

Hulionn
Posty: 11
Rejestracja: 2019-07-04, 16:01
Lokalizacja: Opole

Renowacja elektrycznej samoróbki SG

Post autor: Hulionn » 2019-09-04, 11:43

Witam od pewnego czasu myślałem o budowie własnej gitary. Nie mam jednak doświadczenia w tej materii, więc dla nabrania wprawy postanowiłem zacząć od renowacji jakiegoś starego grata, aczkolwiek dobrze rokującego na przyszłość.
Długo nie szukałem, trafiłem w Internetach ofertę sprzedaży elektrycznej samoróbki SG, według opisu nadającej się tylko na części. Po kontakcie z właścicielem dowiedziałem się, że gryf jest fabryczny a korpus dorabiany przez kogoś, z małym pęknięciem w linii potencjometrów. Gitara na sucho miała ładnie brzmieć. Generalnie poza strunami nic nie było zmieniane od 20 lat. Właściciel przestrzegał abym cudów się nie spodziewał, ale przekonał mnie fabryczny gryf i przynajmniej 20letnie dobrze brzmiące drewno. Do mojego eksperymentu nadawała się idealnie, więc nabyłem ją za 100 złociszy + przesyłka.

Po kilku dniach miałem ją u siebie. Wziąłem ją do ręki i już wiedziałem, że to prawdziwe drewno a nie jakaś tam sklejka. Waga i brak klapki do elektrowni mówiły same za siebie.
Gryf bez loga. Na klonowej podstrunnicy nabite 23 progi (pierwszy raz spotykam się z taką liczbą progów) mało zużyte lecz haczące nieco dłoń. Główka uzbrojona w maszynki PRESTO w dobrym stanie. Markery boczne niechlujnie wykonane białą farbą. Na krawędziach podstrunnicy lakier poprzecierany do gołego drewna,widać grane było.
Łączenie gryfu z korpusem wykonane klejem, który powyciekał + 4 wkręty budowlane z nieco wystającymi łebkami.
Na korpusie klasyczny układ potencjometrów 2 Volume + 2 Tone, 3 pozycyjny przełącznik przystawek. Mostek stały PRESTO i 2 humbuckery MUZY S560 z dziwnie poprzewiercanymi ramkami. Ktoś szpetnie dorobił po jednym otworze w środkowej części ramki, tak że teraz z jednej strony są 3 a z drugiej 1.