Budowa Gibsona

Dyskusje na temat budowy gitar elektrycznych.

Moderator: poco

Pejas123
Posty: 75
Rejestracja: 2011-02-28, 13:52
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Pejas123 » 2011-03-01, 22:52

kombinat pisze:Było kilka tematów o prętach na forum. Poszukaj. Do tego masa informacji jest w sieci.
Poza tym dopiero co była rozmowa na forum o porządku, także nie zaśmiecajmy koledze tematu.
Pozdr.
Ależ to nie problem, z chęcią się dowiem czegoś więcej o tych prętach i skąd ta różnica, że w jednych rowek jest równy na całej długości a w innych już musi być po łuku.
majcest
Posty: 49
Rejestracja: 2010-06-06, 17:27
Lokalizacja: Tr

Post autor: majcest » 2011-03-02, 15:15

http://www.youtube.com/watch?v=loV2_sDu ... re=related

Pręt z linka to pręt typu vintage tak?
dzięki
Pejas123
Posty: 75
Rejestracja: 2011-02-28, 13:52
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Pejas123 » 2011-03-02, 15:33

Na sttonie gibsona wyczytac mozna ze klej stosowany przy budowie ich gitar to Franklin titebond 50.
Z kolei na stronie franklina wyczytac mozna ze klej ten robiony jest na bazie zywicy.
Czy zatem klej kostny / skorny jest dobrym rozwoazaniem ?
Pejas123
Posty: 75
Rejestracja: 2011-02-28, 13:52
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Pejas123 » 2011-03-02, 18:39

kombinat pisze:Nie, pręt z linka nie jest typu vintage. Jest to ciekawe rozwiązanie prs-a, mimo że jest tylko jeden pręt to działa on jak pręt 2 way dzięki zakotwiczeniu w drewnie po obu stronach.

Klej na bazie żywicy vs. klej skórny to kwestia gustu, jak jabłka czy pomarańcze... Oba typy klejów używa się w lutnictwie (skórnego chyba od samego początku lutnictwa) i oba spisują się dobrze. Każdy ma plusy i minusy. Na pewno titebond jest łatwiejszy w obsłudze. To na pewno ma wpływ na to, że wiele fabryk go używa- jak wiemy od co najmniej kilku, kilkunastu lat fabryki idą na łatwiznę i wszystko robią jak najszybciej, czyli jak najtaniej. Nawet wielkie marki typu gibson.
Generalnie nie wierzę, że ktokolwiek usłyszy różnicę w kleju w przypadku gitary elektrycznej. W przypadku instrumentów klasyczych może to mieć znaczenie i wprawne uszy coś usłyszą, ale nie przejmowałbym się tym w przypadku takiej konstrukcji jak les paul.
Ok zatem jaki klej najlepiej kupic zamiast tego franklina? Jesli kostny/ skorny to jaki? Prosilbym o konkrety. Bo chcialbym go juz zamowic zeby do piatku byl juz u mnie.
sczmur
Posty: 115
Rejestracja: 2010-04-23, 16:15

Post autor: sczmur » 2011-03-02, 19:45

Do jasnej cholery... Człowieku ktoś podał przed chwilą linka do aukcji Perełki Klej Skórny... Ogarnij...
popik10

Post autor: popik10 » 2011-03-03, 08:36

Pejas
Zamiast się produkować w opisywanie regulacji menzury lepiej sam zobacz
http://www.youtube.com/watch?v=H8SEvJDxaxw

A tu masz cały proces wykonania gryfu
http://www.detempleguitars.com/pages/sh ... neck01.htm

Wystarczy szukać

Pozdr.
Pejas123
Posty: 75
Rejestracja: 2011-02-28, 13:52
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Pejas123 » 2011-03-03, 09:00

sczmur pisze:Do jasnej cholery... Człowieku ktoś podał przed chwilą linka do aukcji Perełki Klej Skórny... Ogarnij...
Ogarnij to się ty człowieku, bo wskakujesz do wątku jak filip z konopii z wulgarnym językiem. Z tego co mi wiadomo po to powstały fora dyskusyjne - żeby wymieniać się informacjami a nie wulgaryzmami.

Ktoś podał mi linka do x kleju nie znaczy wcale że to najlepszy wybór. Jak byś uważnie czytał to byś zauważył, że "ktoś" polecał też klej kostny, "dobre kleje typowo do drewna".
Na budowie gitary nie zamierzam oszczędzać. cały osprzęt ma być orginalny, drewno też do tanich nie należy i nie zamierzam spaprać całej roboty oszczędzając na kleju.
Dlatego też pytam o klej na forum ludzi mających styczność z budową/naprawą instrumentów na codzień i wiedzą najlepiej z czego korzystać.
Z powyższych postów wynika, że najlepiej kupić klej kostny albo skórny.
Proszę o informację który z nich jest najpewniejszy (równocześnie ze mną brat robi gitarkę i prwdopodobnie będzie ją malować samym lakierem więc widoczność spoiny z klejem jest także dla mnie istotna)
Co do polecanych klejów to w jakiej postaci się je kupuje? zawsze kryształki ? Czy może są już "gotowce"?
popik10

Post autor: popik10 » 2011-03-03, 10:10

http://zbr.info.pl/Kleje.html
Wybrać musisz sam - wszystkie mają swoje wady i zalety
Tu masz ogólny sposób przygotowania skórnego.
Którego akurat ja bym użył, ale to kwestie bardzo indywidualne.
Pzdr
Pejas123
Posty: 75
Rejestracja: 2011-02-28, 13:52
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Pejas123 » 2011-03-03, 10:49

Dzięki za odp popik10. Nie podoba mi się koncepcja z mieszaniem (rozpuszczaniem) kleju i zastanawiam się nad jakimś dobrym gotowcem ale również skórnym. Czy klej Titebond skórny konfekcjonowany to już rozrobiony klej ? bo w opisie produktu nie jest podane w jakiej jest postaci.
Podaje link do sklepu z tym klejem: http://www.henglewscy.com.pl/mod_catalo ... /4835.html
kkazikk
Posty: 30
Rejestracja: 2009-10-06, 20:44

Post autor: kkazikk » 2011-03-03, 11:14

Nie chce nic mówić ale pisało o tym już na forum. Ignorancja? Tak to się chyba nazywa.
popik10

Post autor: popik10 » 2011-03-03, 11:58

:D zaczyna się robić zabawnie

A na poważnie to w opisie napisano "Płynny klej dający trwałe, solidne łączenia"
Skoro płynny to chyba gotowy do użycia.

Jest to bardzo dobry klej, ale relatywnie drogi. Dla tego ja użył bym skórnego.
ODPOWIEDZ