Modern Jazz 4

Dyskusje na temat budowy gitar basowych.

Moderator: poco

Awatar użytkownika
SeBas
Posty: 90
Rejestracja: 2012-01-11, 09:17
Lokalizacja: Grójec

Modern Jazz 4

Post autor: SeBas » 2012-01-11, 12:47

Witam wszystkich, niektórzy mogą mnie kojarzyć z forum basscity.eu.
Z racji, że zakończyłem swoja przygodę z czynnym graniem, a nie chce stracić kontaktu z instrumentami, postanowiłem spróbować sił i zrobić swoje pierwsze wiosło – a mianowicie Jazz Bass’a.
Chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia, jednocześnie prosić o wyrozumiałość w banalnie głupich pytaniach, które na pewno nie raz się trafią. Jestem zielony jak trawa na wiosnę, ale kilka lat grania sprawiło, że mam pomysł na idealne wiosło dla siebie.
Jeśli chodzi o setup i inspiracje to za wzór postawię Sadowsky Metro UV70, jednak chciałbym wprowadzić w nim kilka modyfikacji, tak żeby finalnie otrzymać:
- 4 strunowy pasyw
- 20/21 progów
- gryf klon profil C
- podstrunnica palisander z białymi blockami i bindingiem
- korpus klon lub olcha
- pickup’y w pozycji lat 70
- most badass II
A teraz kilka pytań:
1) Ile kosztować będzie drewno i inne impregnaty (o ile tak się to nazywa)/lakiery?
2) Niezbędne narzędzia?
3) Niezbędne urządzenia?
4) Jak ugryźć kwestię projektu? Chciałbym zmienić np. desing główki?
5) Wykończenie korpusu chciałbym zrobić natural, jaki lakier położyć?
6) Nienawidzę lakierowanych gryfów, chciałby żeby gryf był taki jak w stingray’ach lub lakland’ach. Jak to osiągnąć?
Ostatnio zmieniony 2012-01-13, 17:30 przez SeBas, łącznie zmieniany 1 raz.
poco
Moderator
Posty: 4626
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Post autor: poco » 2012-01-11, 16:15