Parker - archtop
Moderator: Jan
Parker - archtop
Kwestii estetyki nie podnoszę, może się nie podobać.
Nie zmienia to faktu jednak, że te gitary > wnoszą coś nowego.
Dwie podstawowe sprawy to mocowanie gryfu i otwór rezonansowy.
Ja osobiście jestem fanem takich kształtów - w tym wypadku niekoniecznie brzmienia.
Nie wiem czy na podstawie filmów z YT można ocenić brzmienie, ale wydaje mi się bardziej suche i ostre. Mniej w nim ciepła typowego archtopa.
Przykład >
Pozdrawiam
Nie zmienia to faktu jednak, że te gitary > wnoszą coś nowego.
Dwie podstawowe sprawy to mocowanie gryfu i otwór rezonansowy.
Ja osobiście jestem fanem takich kształtów - w tym wypadku niekoniecznie brzmienia.
Nie wiem czy na podstawie filmów z YT można ocenić brzmienie, ale wydaje mi się bardziej suche i ostre. Mniej w nim ciepła typowego archtopa.
Przykład >
Pozdrawiam
Mnie zastanawia temat związany z połączeniem gryfu i jego regulacja, bo na tym facet "coś kręci> i coś w ten sposób uzyskuje, tylko nie za bardzo wiem co prawdopodobnie pochylenie do akcji, ale co tam jest napędzane i czym?.
http://www.youtube.com/watch?v=vaT2mnsa7uQ
Na innym linku z tego podanego przez popika jest opis tego połączenia, ale mój angielski jest żaden.
http://www.kenparkerarchtops.com/kenparkerarchtos.html
Może ktoś to rozkmini
Pozdrawiam, Ryszard
http://www.youtube.com/watch?v=vaT2mnsa7uQ
Na innym linku z tego podanego przez popika jest opis tego połączenia, ale mój angielski jest żaden.
http://www.kenparkerarchtops.com/kenparkerarchtos.html
Może ktoś to rozkmini
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Pisze,ze połączenie gryfu z pudlem jest węglowo-kompozytowe i że ma lepsze pzrenoszenie drgań. Pisze też,ze jest bardzo mocne a regulacja dziala tak,ze można sobie dowolnie obniżac akcję i nie tzreba przestrajać instrumentu. Coś tam jeszcze o mostku ciekawego pisze, ale już mi się nie chciało rozkminiac
No wlasnie nie widze tego kompozytu w boczkach... Przejrzalem rowniez opisy i nie ma nic na ten temat . Gdzie to jest? Ten detal mnie interesuje.popik10 pisze:Ciekawe jest też to, że jak wynika ze zdjęć boki gitar to również kompozyt węglowo drewniany. Jak widać carbon zaczyna coraz szerzej wchodzić w takie konstrukcje. Bardzo jestem ciekaw czy to się wygrzewa. Po wygrzaniu laminatu w ponad 100 stopniach całość znacznie się utwardza.
Pozdrawiam
W pewnym sensie to ja się domyślam. Ale nie sądzę żeby inaczej.
Tutaj widać przekrój ścianki.
Na zewnątrz klon w środku węgiel i znowu cieńszy klon.
Schemat jak widać się powtarza
Widać tez doskonale strukturę węgla w łączniku gryfu z korpusem.
Ciekawe też, że nie widać przynajmniej na płycie spodniej kerfingu.
A to co pisze sam Parker może dostarczyć do pudła inny zapasowy gryf. I poprzez jego wymianę możemy uzyskać np gitarę barytonową. Czyli zmiana menzury wchodzi w grę.
Strunociąg to jak mi się zdaje 2 kawałki blachy odpowiednio powyginane i znitowane.
Konstrukcja ma zmienny radius przy siodełku 10,3", na 12 progu 13" i przy 22 progu 14".
Chyba z czystym sumieniem można napisać że ten człowiek tworzy "nowe lutnictwo"
Pozdrawiam
Tutaj widać przekrój ścianki.
Na zewnątrz klon w środku węgiel i znowu cieńszy klon.
Schemat jak widać się powtarza
Widać tez doskonale strukturę węgla w łączniku gryfu z korpusem.
Ciekawe też, że nie widać przynajmniej na płycie spodniej kerfingu.
A to co pisze sam Parker może dostarczyć do pudła inny zapasowy gryf. I poprzez jego wymianę możemy uzyskać np gitarę barytonową. Czyli zmiana menzury wchodzi w grę.
Strunociąg to jak mi się zdaje 2 kawałki blachy odpowiednio powyginane i znitowane.
Konstrukcja ma zmienny radius przy siodełku 10,3", na 12 progu 13" i przy 22 progu 14".
Chyba z czystym sumieniem można napisać że ten człowiek tworzy "nowe lutnictwo"
Pozdrawiam