Naprawa DiGiorgio

Dyskusje na temat budowy gitar akustycznych.

Moderator: poco

toffik12456
Posty: 2
Rejestracja: 2010-06-01, 17:05

Naprawa DiGiorgio

Post autor: toffik12456 » 2010-06-01, 17:43

Witam!!!

Z góry mówię, że jestem laikiem w sprawach lutniczych.

Zakupiłem niedawno fajną giterkę DiGiorgia, tylko że jest uszkodzona.
Mianowicie poprzedni właściciel wkręcił w nią struny metalowe (a to gitara kasyczna) i wyrwał mostek... próbował to skleić, ale misternie mu to wyszło... Kiedy ją zakupiłem była bez strun, więc kupiłem komplet. Jednak kiedy je wkręciłem i nastroiłem, mostek zaczął odchodzić. Przestałem na niej ćwiczyć, i udałem się do lutnika, który powiedział mi, że nie podejmnie się tego, ponieważ jeśli oderwie mostek, może on odejść z połową górnej płyty...
Wróciłem zawiedziony do domu, i postanowiłem podjąć się samemu tej naprawy. Jak najdelikatniej starałem się oderwać ten mostek, ale klej którego użył poprzedni właściciel jest zbyt twardy i odszedł z kawałkami górnej płyty... powstało kilka pęknięć tejże płyty, i 2 dziurki na wylot.. :/

Teraz powstaje pytanie: Czy przez te pęknięcia i dziurki gitara może ogłuchnąć? pukając w skrzynię słychać to echo co zawsze ;D

po drógie: Czy da się to przykleić spowrotem tak jak należy? tzn chcę papierem ściernym zedrzeć pozostałości tamtego kleju (chyba jakiś poxipol..) i skleić... ale nie wiem dokładnie jakim klejem to zrobić... czy może być to zwykły klej do drewna??? utrzyma on cały mostek przy naciągniętych strunach? (używam oczywiście nylonowych)

Sprawa wygląda tak: http://szymon12456.fotosik.pl/albumy/764518.html Da się coś z tym zrobić? czy sprawa jest już przegrana?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!!!
Ostatnio zmieniony 2012-06-26, 08:33 przez toffik12456, łącznie zmieniany 1 raz.
VillBurn
Posty: 173
Rejestracja: 2009-11-20, 21:19

Post autor: VillBurn » 2010-06-02, 07:04