Gruszkowy Telecaster Thinline

Dyskusje i prezentacje projektów i planów

Moderator: poco

lump64
Posty: 41
Rejestracja: 2018-12-20, 09:07

Gruszkowy Telecaster Thinline

Post autor: lump64 » 2018-12-30, 23:43

To jest mój lutniczy debiut. Nie mam doświadczenia więc założyłem ten wątek, żeby robić ten projekt pod Waszym fachowym okiem..

Będzie to telecaster thinline. Wykonam korpus od postaw w kolorze natural, trochę przyciemniony bejcą + binding+lakier. Gryf będzie z odzysku poddany renowacji i wymianie progów. Na razie nie czuje się na siłach wykonać gryf od zera..

Korpus z drewna gruszowego, bo takie miałem. Sezonowana kilka lat deska z 50 letniej gruszy. Ma piękne naturalne przebarwienia, które chciałem wyeksponować na korpusie. Deska na korpus została rozcięta i sklejona z dwóch kawałków (klej Titebond oryginal). Nie posiadam grubościówki więc wszystko zostało wyrównane strugiem recznym. Po wszystkim uzyskałem grubość 37mm. Nieco mniej niż w projekcie, ale jeszcze dojdzie top.
klejenie.jpg
klejenie
frezowanie było moim debiutem totalnym..nigdy wcześniej nie używałem frezarki gw. Frezarka została zamocowana do góry nogami w stoliku. Niestety podczas frezowania zewnętrznej krawędzi z frezu krawędziowego zsunęło się łożysko prowadzące i frez wygryzł wgłębienie ok. 2mm.. więc nie ma tragedii.. na razie tym się nie przejmuję. Frez był fabrycznie nowy i nie sprawdziłem czy łożysko jest dokręcone. nie było..
korpus_uszk_zewn.jpg
uszkodzenie
A tak wygląda korpus po wyfrezowaniu komór.
korpus_frez.jpg
komory
korpus_tyl.jpg
korpus plecy
Komorę środkową, tą poniżej mostka wyfrezowałem nieco płycej, bo bałem się że głębszy otwór osłabi środek korpusu, gdzie był klejony.
Ogólnie w bocznych otworach pozostawiłem 8mm ścianki tylnej korpusu.
Otworów na przetworniki jeszcze nie zrobiłem, bo nie wiem jakie dać. Na pewno będą dwa humbuckery. Jeszcze się zastanowię czy bedę dawał ramki czy wyfrezuje idealnie na wymiar.

Mam pytania na tym etapie: