Babolcaster - remont i pimp piwnicznego strata

Dyskusje i prezentacje projektów i planów

Moderator: poco

grimm
Posty: 12
Rejestracja: 2017-03-12, 19:26
Lokalizacja: Rzeszów

Babolcaster - remont i pimp piwnicznego strata

Post autor: grimm » 2017-03-13, 17:07

Witam,
Niedawno wpadł mi w ręce załączony na zdjęciach strat, chciałbym przywrócić go do grywalnego stanu, jeśli się to uda to później odpicować, i cieszyć się niecodziennym wiosłem.
Nie mam doświadczenia w pracy przy gitarach, z obróbką drewna jest troszkę lepiej, więc chciałbym Was prosić o pomoc merytoryczną, bez niej może być ciężko. Projekt budżetowy(z racji że pierwszy raz się biorę do tego,i ryzyko porażki jest dość duże), traktuję to jak doskonałą okazję do nauki, choć mocno wierzę w sukces.
Dodam że z projektem mi się nie pali, a póki co podstrunnica to główny mankament tej gitary, który wydaje mi się najbardziej problematyczny. Reszta zakładanych prac to zdjęcie lakieru, przeprofilowanie korpusu i główki, nowy finisz, nowe klucze, siodełko, markery, może nowy most, szlif progów, z elektroniką się zobaczy na końcu.
Zdjęcia robione telefonem(przy dzisiejszym świetle i tak poległbym z lustrzanką), ale problem nr. 1 jest widoczny.
Podstrunnica(palisander?) odkleiła się przy główce, zwichrowana o jakiś 1mm, od piątego progu w stronę główki klej puszcza.
Pytania z worka nr. 1: Czy Waszym zdaniem warto próbować ją wyprostować i użyć ponownie, czy to nie ma sensu? Jeśli nie ma dlaczego? Jesli ma, jak to zrobić?
Na podstawie wiedzy z YT, myślę przewiercić piny pilotowe, odkleić ją żelazkiem, oczyścić z kleju, włożyć do przygotowanej wcześniej matrycy/ścisku i prostować (przy użyciu pary wodnej?). Następnie przykleić Titebondem... czy od razu mam rozglądać się za nową?
Dziękuję,
Pozdrawiam,
Załączniki
IMG_20170313_155933.jpg
IMG_20170313_160007.jpg
IMG_20170313_155227.jpg
Odklejająca się podstrunnica
IMG_20170313_155058.jpg
Podstrunnica c.d.
IMG_20170313_155134.jpg
Podstrunnica c.d.
Awatar użytkownika