Plany budowy gitary

Dyskusje i prezentacje projektów i planów

Moderator: poco

zaporski1
Posty: 1
Rejestracja: 2009-06-08, 15:21

Plany budowy gitary

Post autor: zaporski1 » 2009-06-08, 15:30

W przyszłości mam zamiar zbudować gitarę. Chciałbym zrobić ją od zera (przetworiki, korpus, gryf). Chcę aby miała:

Machoniowy korpus

Machoniowy, wklejany gryf

Humbuckery pasywne (mocne brzmienie)

Unikalny kształt

Oprócz tego parę innych "gadżetów". Mam do was prośbę. Powiedzcie mi jakie patenty zastosować to wykonania gitary. Czy taka gitara będzie brzmieć podobnie jak gitara slasha?

Oczekuję wyczerpujących odpowiedzi.
Ender
Posty: 360
Rejestracja: 2009-01-19, 15:45
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: Ender » 2009-06-11, 10:15

Jeśli chodzi o brzmienie, to nie zabrzmisz jak Slash, czy jakikolwiek inny gitarzysta. Po pierwsze nie ma dwóch identycznie brzmiących gitar, po drugie za brzmienie odpowiada gitarzysta (artykulacja itd.) i cała masa sprzętu za nim, więc o tym zapomnij. Możesz się tylko do tego brzmienia zbliżyć.
O jakie patenty pytasz? Jak wkleić gryf, jak narysować unikalny kształt? Bo nie bardzo rozumiem pytania.
Tyrciusz
Posty: 132
Rejestracja: 2009-05-31, 20:33

Post autor: Tyrciusz » 2009-06-11, 22:00

ważną rola to drewno każdy rodzaj drewna ma swoje brzmienie czyli akustyka wewnętrzną, układ słojów klejenie i dobór rożnych grubości drewna i rodzaju bo jak zakładam ta gitara nie będzie miała litego topu z mahoniu w warto również przy tej okazji ozdobić wiosło i poprawić waloryzacje brzmieniowa a tym samym jakościowa innymi gatunkami sd :)
Zenek_Spawacz

Post autor: Zenek_Spawacz » 2009-06-12, 03:47

Po pierwsze:
Gitara Gibsona , ktora uzywa Slash nie zostala zbudowana przez Gibsona! Sklecil ja Kris Derrig jak i kilka innych egzemplarzy uzywanych przez tego muzyka.
Model Les Paula ma oprocz mahoniowego gryfu i korpusu , klonowy top. W tym kierunku musisz wiec podazac.
les Paul Standart ma podstrunnice palisandrowa a Custom hebanowa , dosyc znaczna roznica. Heban (mowiac mocno ogolnie) daje wiecej srodka. Detale konstrukcyjne maja bardzo duze znaczenie . Np kat wprowadzenia gryfu wedlug niektorych jest niezmiernie wazny. Przy kacie 3,5 stopnia sound jest "spiewny" a juz 4 stopnie daja wiecej basow.
Gibson produkuje swoje Paule dokladnie o wadze 3,8 kg , dlatego w wypadku ciezkiego mahoniu wierci dziury w korpusie. Naturalnie picki tez maja swoje znaczenie.
Brzmienie muzyka siedzi bardziej w lapie niz w gitarze ale wioslo naturalnie uwypukla to co gitarzysta wyczynia.
Milej zbawy z kleceniem gitary !
ODPOWIEDZ