Gitara dębowa strat
Moderator: poco
Co do tej folii, to mam pytanie darku związane z połączeniami galwanicznymi pomiędzy paskami.
Chodzi o przerwę, jaką będzie stanowić warstwa kleju.
Myślę, że lepszym rozwiązaniem, o czym już pisałem jest wykorzystanie grubszej folii spożywczej Al lub z opakowań/foremek do ciasta, której nie ma potrzeby przyklejania do drewna, bo można wykonać połączenie mechaniczne.
Przypominam, że nie należy łączyć Al z Cu, gdyż powoduje to szybka korozję elektrochemiczną i brak styku. O "zniknięciu" materiału w tym miejscu nie wspomnę.
Metalem służącym za połączenie elektryczne jest mosiądz np. z elektrod baterii 4,5 V. Do niego dopiero lutujemy przewody Cu.
W elektroenergetyce stosuje się specjalne podkładki pod śruby wykonane z kompozytu Al/Cu.
Można próbować pokrywać Al cyną, ale ze względu na natychmiastowe utlenianie się oczyszczonej powierzchni jest to b. wątpliwe. Potrzebny jest też do tego specjalny topnik ułatwiający lutowanie.
Łatwiej jest przykręcić taki styk mosiężny malutkim wkrętem do drewna i dopiero lutować lub przykręcić polutowany styk.
Pozdrawiam, Ryszard
Chodzi o przerwę, jaką będzie stanowić warstwa kleju.
Myślę, że lepszym rozwiązaniem, o czym już pisałem jest wykorzystanie grubszej folii spożywczej Al lub z opakowań/foremek do ciasta, której nie ma potrzeby przyklejania do drewna, bo można wykonać połączenie mechaniczne.
Przypominam, że nie należy łączyć Al z Cu, gdyż powoduje to szybka korozję elektrochemiczną i brak styku. O "zniknięciu" materiału w tym miejscu nie wspomnę.
Metalem służącym za połączenie elektryczne jest mosiądz np. z elektrod baterii 4,5 V. Do niego dopiero lutujemy przewody Cu.
W elektroenergetyce stosuje się specjalne podkładki pod śruby wykonane z kompozytu Al/Cu.
Można próbować pokrywać Al cyną, ale ze względu na natychmiastowe utlenianie się oczyszczonej powierzchni jest to b. wątpliwe. Potrzebny jest też do tego specjalny topnik ułatwiający lutowanie.
Łatwiej jest przykręcić taki styk mosiężny malutkim wkrętem do drewna i dopiero lutować lub przykręcić polutowany styk.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Ja polecam taśmę miedzianą, np. taką:
http://guitarproject.pl/p/7/2445/samopr ... zesci.html
Nie reklamuję sklepu, brońboszsz, ale tej właśnie używam i jest bardzo wygodna i nie ma problemów z łączeniem. Klejąc na zakładkę jest przejście elektryczne (sprawdzone organoleptycznie miernikiem), oraz nie ma problemów z przylutowaniem do niej czegokolwiek. Jeden metr starcza na kilka gitar. To po co sobie utrudniać?
http://guitarproject.pl/p/7/2445/samopr ... zesci.html
Nie reklamuję sklepu, brońboszsz, ale tej właśnie używam i jest bardzo wygodna i nie ma problemów z łączeniem. Klejąc na zakładkę jest przejście elektryczne (sprawdzone organoleptycznie miernikiem), oraz nie ma problemów z przylutowaniem do niej czegokolwiek. Jeden metr starcza na kilka gitar. To po co sobie utrudniać?
Jeśli chcesz zrobić ekran elektryczny to obojętne jest czy folia miedziana czy aluminiowa ,ważne żeby było albo jedne albo drugie bo miedź z aluminium się nie lubią .Jedno i drugie przewodzi prąd .Istotne jest aby wszystkie blaszki łączyły sie ze sobą .No i ważny jest element (mały wkręcik z uszkiem do lutowania i podkładką najlepiej jak by wszystko było mosiężne jw.(posty powyżej ) bo łatwo się lutuje .Technika jaką to zrobisz zależy od Ciebie i staranności .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Charakterystyka instrumentu:
Szyjka: 3 częściowa klon kanadyjski/mahoń/klon kanadyjski
Korpus: 1 częściowy dąb polski
Podstrunnica: palisander madagaskarski
Znaczniki: główne macica perłowa, boczne modelina
Progi: sintom 2,5mm
Mostek: stały sung il
Przetworniki: mostek – JB model
Środkowy – „stary” Witkowski
Szyjkowy – „stary” Witkowski
Kolor osprzętu: chrom
Klucze: Wilkinson
Skala - 25,5”
Szerokość na siodełku - 43 mm
Szerokość na 22 progu - 56 mm
Grubość na 1-wszym progu - 20 mm
Grubość na 12-nastym progu - 22 mm
Promień podstrunnicy - 14”
Potencjometr volume i tone
+ przełącznik on/on do zaaranżowania funkcji
Przełącznik przetworników pięciopozycyjny
Struny: Savarez 10-46
Brzmienie:
Instrument brzmi zaskakująco dobrze, jasno, stabilnie i czytelnie.
Zarówno na czystym jak i przesterowanym kanale.
Na przesterze korpus dębowy dodaje pewnej maniery w wysokim rejestrze tonów,
Coś jakby hmm bzyczący, metaliczny niuans,
mi przywodzi na myśl brzmienie Satrianiego z Always Wit me.
O tak! Ta gitara jest stworzona do takich kawałków jak ten!
Ale nie tylko np. brat mój gustuje w ciężkim graniu z mocno obniżonym strojem.
Brzmienie określił jako - „tak dobre jak ta gitara wygląda” a podoba mu się bardzo
Chciałem złożyć podziękowania dla forumowiczów dzięki którym,
prace wykończeniowe poszły sprawnie i dzięki którym nie straciłem nadzieii
na osiągnięcie celu.
Popikowi za radę barwienia nitro.
Poco za podpowiedź odnośnie sprzętu lakierniczego
Wojtkowi za pomoc przy spękanym nitro.
Oraz pozostałym za pomoc merytoryczną.
Pozdrawiam!
Dominik
Szyjka: 3 częściowa klon kanadyjski/mahoń/klon kanadyjski
Korpus: 1 częściowy dąb polski
Podstrunnica: palisander madagaskarski
Znaczniki: główne macica perłowa, boczne modelina
Progi: sintom 2,5mm
Mostek: stały sung il
Przetworniki: mostek – JB model
Środkowy – „stary” Witkowski
Szyjkowy – „stary” Witkowski
Kolor osprzętu: chrom
Klucze: Wilkinson
Skala - 25,5”
Szerokość na siodełku - 43 mm
Szerokość na 22 progu - 56 mm
Grubość na 1-wszym progu - 20 mm
Grubość na 12-nastym progu - 22 mm
Promień podstrunnicy - 14”
Potencjometr volume i tone
+ przełącznik on/on do zaaranżowania funkcji
Przełącznik przetworników pięciopozycyjny
Struny: Savarez 10-46
Brzmienie:
Instrument brzmi zaskakująco dobrze, jasno, stabilnie i czytelnie.
Zarówno na czystym jak i przesterowanym kanale.
Na przesterze korpus dębowy dodaje pewnej maniery w wysokim rejestrze tonów,
Coś jakby hmm bzyczący, metaliczny niuans,
mi przywodzi na myśl brzmienie Satrianiego z Always Wit me.
O tak! Ta gitara jest stworzona do takich kawałków jak ten!
Ale nie tylko np. brat mój gustuje w ciężkim graniu z mocno obniżonym strojem.
Brzmienie określił jako - „tak dobre jak ta gitara wygląda” a podoba mu się bardzo
Chciałem złożyć podziękowania dla forumowiczów dzięki którym,
prace wykończeniowe poszły sprawnie i dzięki którym nie straciłem nadzieii
na osiągnięcie celu.
Popikowi za radę barwienia nitro.
Poco za podpowiedź odnośnie sprzętu lakierniczego
Wojtkowi za pomoc przy spękanym nitro.
Oraz pozostałym za pomoc merytoryczną.
Pozdrawiam!
Dominik
Śmiało można robić gitary z dębu! Dąb (przynajmniej ten kawałek z którego ja strugałem) ma naprawdę bardzo dobre właściwości tonalne.
Brzmienie bardzo jasne (jak ktoś lubi) przy tym bardzo bogate w harmoniczne.
Cechą charakterystyczną dębu są właśnie te harmoniczne dające przyjemne odczucia artykulacyjne (w stylu Briana Maya, Brighton rock solo) można odpłynąć przy improwizacji!
Bas jest bardzo zwarty i ogólnie dźwięk, jego wybrzmiewanie jest bardzo stabilne, równomierne i w pewnym sensie duże, takie gromkie.
O dębie rezonansowym sporo informacji znajdziemy tu:
http://tonewooddatasource.weebly.com/wo ... s-n-q.html
Polecam charakterystykę tonalną dębu do każdego gatunku muzycznego.
Chyba że wychwycę do czego się nie nadaje to dam znać
Ważna rzecz to to że gitara jest odczuwalnie solidna w wadze ale bez przesady,
waży 3,6kg co uważam za w pełni akceptowalny wynik.
(W planach mam gitarę z korpusem świerkowym i z sosnowym)
Pozdrawiam!
Dominik
Brzmienie bardzo jasne (jak ktoś lubi) przy tym bardzo bogate w harmoniczne.
Cechą charakterystyczną dębu są właśnie te harmoniczne dające przyjemne odczucia artykulacyjne (w stylu Briana Maya, Brighton rock solo) można odpłynąć przy improwizacji!
Bas jest bardzo zwarty i ogólnie dźwięk, jego wybrzmiewanie jest bardzo stabilne, równomierne i w pewnym sensie duże, takie gromkie.
O dębie rezonansowym sporo informacji znajdziemy tu:
http://tonewooddatasource.weebly.com/wo ... s-n-q.html
Polecam charakterystykę tonalną dębu do każdego gatunku muzycznego.
Chyba że wychwycę do czego się nie nadaje to dam znać
Ważna rzecz to to że gitara jest odczuwalnie solidna w wadze ale bez przesady,
waży 3,6kg co uważam za w pełni akceptowalny wynik.
(W planach mam gitarę z korpusem świerkowym i z sosnowym)
Pozdrawiam!
Dominik
Re: Gitara dębowa strat
Witam! (po latach;))
Podbijam temat dębowy strat.
Konstruowałem ją z myślą że ma służyć jako wół roboczy
i wywiązuje się ze swojej roli wyśmienicie!
Od momentu zbudowania nie miałem z nią żadnych problemów technicznych
Ostatnim czasem informacja o moim niecodziennym zainteresowaniu dotarła do lokalnej gazety w związku z czym powstał artykół który pragnę wam przedstawić.
https://www.youtube.com/watch?v=bu0iy0eFNy4
http://www.to.com.pl/wiadomosci/ostrole ... ,11828929/
Podbijam temat dębowy strat.
Konstruowałem ją z myślą że ma służyć jako wół roboczy
i wywiązuje się ze swojej roli wyśmienicie!
Od momentu zbudowania nie miałem z nią żadnych problemów technicznych
Ostatnim czasem informacja o moim niecodziennym zainteresowaniu dotarła do lokalnej gazety w związku z czym powstał artykół który pragnę wam przedstawić.
https://www.youtube.com/watch?v=bu0iy0eFNy4
http://www.to.com.pl/wiadomosci/ostrole ... ,11828929/