Post
autor: PiotrCh » 2013-04-04, 11:51
shopiK, nie do końca Cię rozumiem. Ja wcale nie mówię, że trzeb a liczyć zaawansowaną geometrię, oczywiście, że nie trzeba, bo program liczy za nas. Piszesz, że obrysowałeś zdjęcie krzywymi, tak, ty obrysowałeś, a program policzył i o to chodzi, nie musisz wiedzieć co się liczy w tle, ty rysujesz. Wpadasz w jakiś sarkastyczny ton zupełnie bez sensu, nie potrzebnie;) Nikogo nie zachęcam do obliczania splinów na piechotę, kiedy są darmowe softy (link do jednego podałem, kto chce - ten skorzysta). Przykłady, które podałem miały tylko zilustrować jak bardzo matematyka zaprzęgnięta jest w to co rozumiemy pod pojęciem design. Spróbuj od ręki (nawet przy użyciu krzywika czy giętki) narysować kształt stratocastera nie posiłkując się matematyką/geometrią, coś wyjdzie, ale czy to co powinno? A jeszcze trudniej będzie zaprojektować coś - stworzyć plan nowego kształtu gitary bez opisu matematycznego, bez promieni, bez stycznych połączeń, bez łuków koszowych czy krzywych gładkich, przecież to nie ma sensu obecnie. Oczywiście, że można wykonać zdjęcie gitary w skali 1:1, potem położyć kalkę i odrysować..mi chodzi raczej o stosowanie narzędzi plus świadomość co się rysuje/projektuje i w niczym to sztuce nie umniejsza. Cały czas brniesz w przeciwstawianie sztuki matematyce. Przecież muzyka to matematyka, równe określone podziały, zdefiniowany zapis metrum i wysokości tonów, a harmonia? Tak samo jest z geometrią, to nie krzywe są same w sobie sztuką, tylko ich kompozycja, dobór itd. Dopieści się ręcznie i z tym nie dyskutuję, ale projekt to projekt, bez znajomości rysunku technicznego i podstaw geometrii też można, tylko myślę, że trudniej.
niepotrzebnie się spieramy, każdy robi jak chce, jak włoży w to serce - to będzie dobrze.
pozdrawiam
pozdrowienia
Piotr