Identyfikacja drewna
Moderator: poco
No też tak myślalem, że to nie jest buk, bo w bukowym Defilu frezowalem dziury na przetworniki to drewno bylo strasznie twarde, tutaj natomiast dość miękkie. To jest korpus Czechoslowackiej Jolany Grasioso z początku lat'60. W necie nic nie znalazlem konkretnego odnośnie drewna z jakiego wykonano korpus, natomiast wynika z opisu podobnej gitary;
http://cheesyguitars.com/resonet_gracioso.html
że stosowano buk i klon. Może to inne drewno? W demoludach robiono chyba z tego co bylo pod ręką, nie trzymano się jednej specyfikacji.
Jeśli nie jest to buk to polowa sukcesu, bo podobno to drewno się nie nadaje na deski do gitar, ze względu na slabe wlaściwości brzmieniowe, a jeśli to olcha, albo klon, to może po remoncie dobrze zabrzmi, bo w końcu drewno wiekowe, rozegrane.
Gitara jeszcze niedawno byla pokryta lakierem poliestrowym po wcześniejszym zabejcowaniu przez poprzedniego wlasciciela, który chyba bardzo kochal socjalistyczne meblościanki i nalal warstwę ok 1mm. Stwierdzilem, że lepsza będzie emalia nitro, nie będzie tak tlumić brzmienia.
PS; Emalia nitrocelulozowa na 100% się nadaje po wcześniejszym pokryciu kaponem?
Przepraszam za ciąglą pisownie "ly",
mam uszkodzonego laptopa.
http://cheesyguitars.com/resonet_gracioso.html
że stosowano buk i klon. Może to inne drewno? W demoludach robiono chyba z tego co bylo pod ręką, nie trzymano się jednej specyfikacji.
Jeśli nie jest to buk to polowa sukcesu, bo podobno to drewno się nie nadaje na deski do gitar, ze względu na slabe wlaściwości brzmieniowe, a jeśli to olcha, albo klon, to może po remoncie dobrze zabrzmi, bo w końcu drewno wiekowe, rozegrane.
Gitara jeszcze niedawno byla pokryta lakierem poliestrowym po wcześniejszym zabejcowaniu przez poprzedniego wlasciciela, który chyba bardzo kochal socjalistyczne meblościanki i nalal warstwę ok 1mm. Stwierdzilem, że lepsza będzie emalia nitro, nie będzie tak tlumić brzmienia.
PS; Emalia nitrocelulozowa na 100% się nadaje po wcześniejszym pokryciu kaponem?
Przepraszam za ciąglą pisownie "ly",
mam uszkodzonego laptopa.
Tzn. lakier już kupilem Barwol Emalia Nitro biala dwie puchy po 100ml(pojadę do mieszalni to mi pigment dodadzą żeby uzyskać odpowiedni kolor, chcę uzyskać coś jak "surf green", albo "sea foam green" ala Fender) oraz kapon 0,5l. Nie chcę aby drewno bylo widoczne(korpus zrobiony z 4 kawalków, źle będzie wyglądać), a rozumiem że ten Vidaron jest bezbarwny i widać fakturę drewna? Będe malowal pistoletem i tu mam pytanie;
Dlaczego kaponu nie mogę klaść pistoletem(tak jest na puszce napisali)?
Czy emalie nitro mogę rozcieńczyć nitrem(rozpuszczalnikiem, takim jak się używa w branży samochodowej)?,
ile ona schnie?,
ile dać warstw?,
jakie odstępy czasowe pomiędzy warstwami, mokro na mokro, czy po wyschnięciu szli i kolejna warstwa?
200ml wystarczy (chcę żeby się robily przetarcia dość szybko ala relic)?
Muszę wypelnić dziury po śrubach. Czym to najlepiej zrobić? Szpachla? Zapalki wkleić na wikol? Gryf zalożylem z innej gitary, musialem powiększyć gniazdo na gryf, wyszlo mi nieco za duże, są szczeliny. Czym wypelnić? Myślalem zeby wkleic fornir, zeszlifować go potem, tak aby gryf wchodzil sztywno z oporem
PS; Obawiam się że zadalem zbyt dużo pytań, nie adekwatnie do dzialu, zbyt polecialem w temat lakierowania jakby co przepraszam proszę o przeniesienie .
Dlaczego kaponu nie mogę klaść pistoletem(tak jest na puszce napisali)?
Czy emalie nitro mogę rozcieńczyć nitrem(rozpuszczalnikiem, takim jak się używa w branży samochodowej)?,
ile ona schnie?,
ile dać warstw?,
jakie odstępy czasowe pomiędzy warstwami, mokro na mokro, czy po wyschnięciu szli i kolejna warstwa?
200ml wystarczy (chcę żeby się robily przetarcia dość szybko ala relic)?
Muszę wypelnić dziury po śrubach. Czym to najlepiej zrobić? Szpachla? Zapalki wkleić na wikol? Gryf zalożylem z innej gitary, musialem powiększyć gniazdo na gryf, wyszlo mi nieco za duże, są szczeliny. Czym wypelnić? Myślalem zeby wkleic fornir, zeszlifować go potem, tak aby gryf wchodzil sztywno z oporem
PS; Obawiam się że zadalem zbyt dużo pytań, nie adekwatnie do dzialu, zbyt polecialem w temat lakierowania jakby co przepraszam proszę o przeniesienie .
Witam serdecznie!
Już sam nie wiem czy reanimacja tej gitary warta jest zachodu, jedyne co przemawia za tym to fakt że jest to korpus gitary z początku lat '60, ale żywię pewne obawy, a mianowicie Czechoslowacy co Jolany robili mogli robić coś w stylu Polaków robiących Defile, tzn stosować drewno jakie w tartaku dostali, jedyne co trzyma mnie w wierze to to że nie jest to buk . Dziadek, leśnik emerytowany stwierdzil, że olcha to bardziej idzie w pomarańcz, że to lipa prędzej ale na lipę za ciężkie. Może klon...
Chyba się przejdę z tym do lutnika, aczkolwiek już calość, prócz gniazda gryfu pomalowana kaponem, więc może być problem z rozpoznaniem. Dziękuję kolegom z forum za pomoc w temacie, dalsze swoje wątpliwości zamieszczam w dziale lakiery-nitro kolor
Pozdrawiam,
Bishop
Już sam nie wiem czy reanimacja tej gitary warta jest zachodu, jedyne co przemawia za tym to fakt że jest to korpus gitary z początku lat '60, ale żywię pewne obawy, a mianowicie Czechoslowacy co Jolany robili mogli robić coś w stylu Polaków robiących Defile, tzn stosować drewno jakie w tartaku dostali, jedyne co trzyma mnie w wierze to to że nie jest to buk . Dziadek, leśnik emerytowany stwierdzil, że olcha to bardziej idzie w pomarańcz, że to lipa prędzej ale na lipę za ciężkie. Może klon...
Chyba się przejdę z tym do lutnika, aczkolwiek już calość, prócz gniazda gryfu pomalowana kaponem, więc może być problem z rozpoznaniem. Dziękuję kolegom z forum za pomoc w temacie, dalsze swoje wątpliwości zamieszczam w dziale lakiery-nitro kolor
Pozdrawiam,
Bishop
olcha jak malowana, nawet chyba ślady po muchówce są i plamki rdzeniowe widzębishop pisze:Witam serdecznie!
Już sam nie wiem czy reanimacja tej gitary warta jest zachodu, jedyne co przemawia za tym to fakt że jest to korpus gitary z początku lat '60, ale żywię pewne obawy, a mianowicie Czechoslowacy co Jolany robili mogli robić coś w stylu Polaków robiących Defile, tzn stosować drewno jakie w tartaku dostali, jedyne co trzyma mnie w wierze to to że nie jest to buk . Dziadek, leśnik emerytowany stwierdzil, że olcha to bardziej idzie w pomarańcz, że to lipa prędzej ale na lipę za ciężkie. Może klon...
Chyba się przejdę z tym do lutnika, aczkolwiek już calość, prócz gniazda gryfu pomalowana kaponem, więc może być problem z rozpoznaniem. Dziękuję kolegom z forum za pomoc w temacie, dalsze swoje wątpliwości zamieszczam w dziale lakiery-nitro kolor
Pozdrawiam,
Bishop
Napisałem Ci pw. ale jest limit 1zdjęcia w wiadomości. Dlatego tu napiszę co o tym myślę
Zaznaczyłem plamki rdzeniowe, co zawęża nam obszar poszukiwań bardzo mocno, rozpatrywana może być tylko brzoza/olcha
dalej zasugerowałem się już kolorem (chociaż powinienem dostać za to ochrzan ;d) i słojami, ciężko dostrzec promienie drzewne ale i bez tego stwierdzam olchę.
Takie jest moje zdanie.
E: jak odzyskam swój olchowy korpus zrobię więcej porównań, bo teraz nie mam czego zrobić zdjęć
Zaznaczyłem plamki rdzeniowe, co zawęża nam obszar poszukiwań bardzo mocno, rozpatrywana może być tylko brzoza/olcha
dalej zasugerowałem się już kolorem (chociaż powinienem dostać za to ochrzan ;d) i słojami, ciężko dostrzec promienie drzewne ale i bez tego stwierdzam olchę.
Takie jest moje zdanie.
E: jak odzyskam swój olchowy korpus zrobię więcej porównań, bo teraz nie mam czego zrobić zdjęć
Rodzaj drewna w gitarze
Witam,
Kupiłem niedawno gitarę Epiphone Les Paul Studio nr seryjny wskazuje na fabrykę w Czechach prawdopodobnie ok 2000r sprowadzona z Angli.
Nie znam specyfikacji fabrycznej gitary i nie mogę takich informacji odnaleźć w internecie.
Od początku nurtuje mnie pytanie z jakiego drewna wykonany jest tył korpusu i szyjka tej gitary.
Na pierwszą myśl przychodzi mahoń bo to standard ale tu nie jestem tego taki pewny.
Gdy ją otrzymałem moją uwagę zwróciły słoje, nie znam się na drzewie ale jakoś tak mało "mahoniowo" to jak dla mnie wygląda.
Odkręciłem śrubkę od paska i w otworze zauważyłem bardzo jasne drewno, mi się zawsze wydawało że mahoń jest raczej w kierunku brązu lub beżu.
Po wykręceniu przetwornika pod gryfem myślałem że jest ok bo pod Top'em było "jakby ciemniejsze drewno" niestety to chyba tylko farba bo gdy odkręciłem przetwornik przy moście zobaczyłem dużo jasnego drewna - nie pomalowanego - tak jak na zdjęciach.
Wiem, że jest wiele "odmian" mahoniu ale czy to możliwe żeby był taki jasny i z takimi słojami?
Gitara jest bardzo ciężka waży 4,5 kg.
Szukałem w google i na tym forum ale nie mogę odnaleźć odpowiedzi.
Nie mam doświadczenia z wieloma gitarami a tym bardziej z LP i trudno mi wypowiedzieć się na temat brzmienia, nie mam też niestety możliwości porównania jej bezpośrednio z jakimś Gibsonem.
Jeśli ktoś wie coś na tej gitary lub orientuje się w temacie drewna to proszę o pomoc w ustaleniu rodzaju materiału.
Link do galerii zewnętrznej gdyby nie chodziły zdjęcia stąd Zdjęcia
Kupiłem niedawno gitarę Epiphone Les Paul Studio nr seryjny wskazuje na fabrykę w Czechach prawdopodobnie ok 2000r sprowadzona z Angli.
Nie znam specyfikacji fabrycznej gitary i nie mogę takich informacji odnaleźć w internecie.
Od początku nurtuje mnie pytanie z jakiego drewna wykonany jest tył korpusu i szyjka tej gitary.
Na pierwszą myśl przychodzi mahoń bo to standard ale tu nie jestem tego taki pewny.
Gdy ją otrzymałem moją uwagę zwróciły słoje, nie znam się na drzewie ale jakoś tak mało "mahoniowo" to jak dla mnie wygląda.
Odkręciłem śrubkę od paska i w otworze zauważyłem bardzo jasne drewno, mi się zawsze wydawało że mahoń jest raczej w kierunku brązu lub beżu.
Po wykręceniu przetwornika pod gryfem myślałem że jest ok bo pod Top'em było "jakby ciemniejsze drewno" niestety to chyba tylko farba bo gdy odkręciłem przetwornik przy moście zobaczyłem dużo jasnego drewna - nie pomalowanego - tak jak na zdjęciach.
Wiem, że jest wiele "odmian" mahoniu ale czy to możliwe żeby był taki jasny i z takimi słojami?
Gitara jest bardzo ciężka waży 4,5 kg.
Szukałem w google i na tym forum ale nie mogę odnaleźć odpowiedzi.
Nie mam doświadczenia z wieloma gitarami a tym bardziej z LP i trudno mi wypowiedzieć się na temat brzmienia, nie mam też niestety możliwości porównania jej bezpośrednio z jakimś Gibsonem.
Jeśli ktoś wie coś na tej gitary lub orientuje się w temacie drewna to proszę o pomoc w ustaleniu rodzaju materiału.
Link do galerii zewnętrznej gdyby nie chodziły zdjęcia stąd Zdjęcia