Suszenie oraz przechowywanie drewna

Tu rozmawiamy na tematy drewniane

Moderator: poco

bard10
Posty: 3
Rejestracja: 2012-03-16, 21:55
Lokalizacja: Łańcut

Suszenie oraz przechowywanie drewna

Post autor: bard10 » 2012-03-16, 22:01

Witam, jestem totalnym laikiem więc przepraszam za idiotyczne pytania (te teraz jak i też w przyszłości). Zastanawiam się na zrobieniem gitary i zamierzam kupić drewno od dlh i jednego tartaku (obydwa kawałki tarcicy będą wilgotności około 10-12% czyli standard).
Mam pewne wątpliwości czy drewno o takiej wilgotności nadaje się do takich celów (zwłascza gryfu) i stąd moje pytanie czy drewno 1. nada się na gitarę 2. czy można suszyć w jakikolwiek "domowy" sposób oraz jak je przechowywać przed polakierowaniem aby zachowało swoją wilgotność ?
popik10

Post autor: popik10 » 2012-03-16, 22:21

Kupić można, potem sezonować w domu pewno z rok albo i lepiej 2 lata.
Ważne żeby chałupa była ciepła i miała umiarkowaną wilgotność.
Pozdrawiam
bard10
Posty: 3
Rejestracja: 2012-03-16, 21:55
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: bard10 » 2012-03-18, 12:45

A lepiej takie drewno przechowywać już wycięte czy w całości ? + co lepiej się nada na takie sezonowanie - strych bez ogrzewania (jest nawet w zimę te 10 stopni zwykle) ale z dość niską wilgotnością. Czy dom gdzie cały czas jest 22-30stopni i normalną wilgotnością ?
bartek529

Post autor: bartek529 » 2012-03-18, 13:54

Minimum 6 lat sezonowania.
Kris
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-05, 21:46
Lokalizacja: Stok Lacki k. Siedlec

Post autor: Kris » 2012-03-29, 10:09

Jeżeli drewno jest świeżo wycięte (te z tartaku) to lepiej żeby trochę je owiało na dworze ale przecież jednego kawałka nie będziesz suszył :D rzucił bym je na strych a to z dlh (jak mniemam egzotyk) spokojnie możesz trzymać w domu tylko nie za blisko kaloryfera. Najlepiej gdzieś w kąt. 2 lata spokojnie wystarczą, ale to ze strychu po roku możesz wrzucić do domu. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
SeBas
Posty: 90
Rejestracja: 2012-01-11, 09:17